صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آینده جهان با هوش مصنوعی (۱۸۶)؛

هوش مصنوعی ناجی قلب‌ها می‌شود

مدل جدید هوش مصنوعی می‌تواند التهاب قلب و شاخص حیاتی برای حملات قلبی را ۱۰ سال زودتر تشخیص دهد.
کد خبر : 926036

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از بی بی سی، فناوری جدیدی که مبتنی بر هوش مصنوعی است می‌تواند خطر پنهان حمله قلبی یعنی التهاب در قلب را یک دهه زودتر تشخیص دهد. دستاورد این روش تحول‌آفرین با هیچ یک از روش‌های قبلی مانند سی تی اسکن قابل مقایسه نیست.

این فناوری که در دانشگاه آکسفورد و توسط نهاد خدمات ملی بهداشت انگلستان (NHS) توسعه یافته است به صورت یک پروژه آزمایشی در پنج مرکز بیمارستانی در این کشور به اجرا درآمده است و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده در مورد استفاده بالقوه از آن در کل نظام بهداشت و درمان انگلیس تصمیم‌گیری شود.

مدل جدید هوش مصنوعی که با نام کاری-هارت (CaRi-Heart) شناخته می‌شود، ظرفیت ایجاد انقلابی بزرگ در تشخیص فرآیند‌های زیستی‌ای را دارد که قبل از ایجاد بیماری‌های قلبی قابل تشخیص هستند با تجزیه و تحلیل التهاب و پلاک کرونری، مدل هوش مصنوعی می‌تواند خطر بیماری قلبی، عروقی و حملات قلبی کشنده را در بیمار ارزیابی کند. این پیشرفت به ویژه با توجه به هزینه‌های بالای بیماری قلبی در بریتانیا بسیار مهم است. بنیاد قلب بریتانیا این هزینه‌ها را سالانه ۷.۴ میلیارد پوند تخمین می‌زند.

مطالعات اولیه نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده‌اند. با استفاده از فناوری هوش مصنوعی ۴۵ درصد از بیمارانِ در معرض خطر دارو گرفتند و یا به‌آن‌ها توصیه شد که در سبک زندگی خود تغییر ایجاد کنند تا از حملات قلبی در آینده جلوگیری کنند.

علاوه بر این، محققان تأکید کردند که این فناوری، ظرفیت ارائه تشخیص زودهنگام و برنامه‌های درمانیِ شخصی‌شده را دارد و می‌تواند فعالیت بیماری را در شریان‌ها پیش از بروز علائم شناسایی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر