صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۱ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

۱۰ خیابان معروف تایلند که باید ببینید!

همه کشور‌ها چندین خیابان یا میدان مشهور دارند. معمولا در این خیابان‌ها اتفاق‌های مهمی رخ داده یا محل زندگی اشخاص مشهور بوده است.
کد خبر : 925950

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌همه کشورها چندین خیابان یا میدان مشهور دارند. معمولا در این خیابان‌ها اتفاق‌های مهمی رخ داده یا محل زندگی اشخاص مشهور بوده است. اما خیابان های معروف تایلند به‌واسطه بارها، رستوران‌ها، کلاب‌ها و زندگی شبانه به‌شهرت رسیده‌اند. محبوبیت خیابان‌های این کشور جهانی شده است. سالانه گردشگران بسیاری برای گشت‌وگذار در این خیابان‌ها راهی تایلند می‌شوند. در این مقاله قصد داریم 10 خیابان معروف تایلند را به شما معرفی کنیم. اگرچه طبیعت و معابد تایلند به اندازه کافی زیبا و تماشایی هستند؛ اما برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و آداب مردم تایلند، قدم‌زدن در این خیابان‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهیم. پس قبل از سفر به تایلند حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

واکینگ استریت؛ خیابان ممنوعه تایلند در پاتایا

واکینگ استریت (Walking Street) اسم خیابان معروف تایلند است. این خیابان 500 متری از مشهورترین مناطق تفریحی پاتایا به شمار می‌رود و زندگی شبانه در آن موج می‌زند. انواع دیسکوها، بارهای شبانه و رستوران‌های دریایی و بین‌المللی را می‌توانید در واکینگ استریت پیدا کنید. از ساعت 19:00 تا 03:00 هیچ خودرویی حق رفت‌وآمد در این خیابان را ندارد و همه‌جا پر از هیاهوی عابران پیاده است.

توریست‌های متعددی برای بازدید خیابان واکینگ استریت می‌روند؛ اما این خیابان مکان مناسبی برای تفریح‌های خانوادگی نیست. وجود کلاب‌ها و بارهای شبانه و خانم‌هایی که با پوشش نامعقول در سراسر خیابان به‌چشم می‌خورند، واکینگ استریت را به خیابان ممنوعه پاتایا تبدیل کرده است. البته از این‌ها که بگذریم، بازدید از خیابان شبهای تایلند یا همان واکینگ استریت، تجربه جالبی برایتان رقم خواهد زد.

خیابان بنگلا؛ خیابان معروف تایلند در پوکت

بنگلا (Bangla)، خیابان معروف تایلند در شهر ساحلی پوکت است. دست‌فروش‌ها، غرفه‌های خرید غذا، لباس و سوغاتی، رستوران‌ها، بارها و کلاب‌ها سراسر این خیابان را پوشانده‌اند. هر‌آنچه فکرش را کنید، در بنگلا پیدا می‌شود. بدون تردید وقتی وارد این خیابان شوید، انرژی محیط شما را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. بسیاری از اهالی پوکت برای برگزاری مهمانی‌ها و جشن‌های خود به بنگلا مراجعه می‌کنند؛ پس اگر دنبال آرامش هستید، این خیابان مناسب شما نیست.

خیابان دیاموند پاتایا؛ یک خیابان معروف تایلند

خیابان دیاموند (Diamond Street) یا سوی دیاموند، بین واکینگ استریت و خیابان دوم قرار گرفته و خیابان معروف پاتایا است. سوی دیاموند حدود 25 کافه دارد و از سال 1970 تا کنون، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تفریحی پاتایا از آن یاد می‌شود. اغلب گردشگران در سفر به پایاتا حتما از این خیابان بازدید می‌کنند و سری به کافه‌ها رستوران‌های آن می‌زنند. انواع غذاهای سنتی و بین‌المللی و نوشیدنی‌ها خوشمزه را در خیابان دیاموند پیدا خواهید کرد. این خیابان برعکس واکینگ استریت، برای تفریح‌های خانوادگی کاملا مناسب است.

خیابان ال کی مترو در پاتایا

ال کی مترو یکی دیگر از خیابان های تایلند است. این خیابان در جنوب پاتایا قرار دارد و نسخه خلوت‌تر و ارزان‌تر واکینگ استریت محسوب می‌شود. افرادی که حوصله شلوغی و سرو‌صدای واکینگ استریت را ندارد به ال کی مترو می‌روند. کافه‌ها و غذافروشی‌های متعددی در این خیابان وجود دارد که اغلب قیمت پایینی دارند. برای اقامت ارزان‌قیمت نیز می توانید روی خیابان مسافرخانه‌های ال کی مترو حساب باز کنید. در بازدید از این خیابان با فرهنگ‌های مختلفی آشنا خواهید شد.

خیابان پاتونگ بیچ در پوکت تایلند

در این بخش از مقاله نوبت به آشنایی با پاتونگ بیچ (Patong Beach Road)، خیابان معروف پوکت تایلند، رسیده است. این خیابان از مهم‌ترین مراکز تفریحی شهر به شمار می‌رود و سالانه گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کلوپ‌ها و اماکن تفریحی و تجاری خیابان ساحلی پاتونگ در تایلند مشهور هستند. علاوه‌بر خرید و تفریح می‌توانید هتل‌های تایلند از لوکس تا اقتصادی را در این خیابان پیدا کنید. خیابان پاتونگ بیچ به ساحل نیز نزدیک است. ساحلی با شن‌های نرم و آب‌های نیلگون که طرفداران بسیاری در تایلند دارد.

خیابان یاووارت بانکوک تایلند

اگر با تور تایلند یا به صورت شخصی به این کشور سفر کردید حتما از خیابان یاووارت ( Yaowarat Road) یا محله چینی‌ها دیدن کنید. این خیابان یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین خیابان‌های بانکوک است. معابد، غرفه‌های فروش لباس و ادویه چینی، غذاهای دریایی تازه و چندین مورد دیگر باعث به‌شهرت رسیدن این خیابان شده‌اند. حتی جشن سال نوی چینی نیز در محله یاووارت برگزار می‌شود. این محله کاملا یادآور فرهنگ و رسوم اهالی کشور چین است؛ اما همچنان رگه‌هایی از آداب تایلندی نیز در آن دیده می‌شود. در سفر به بانکوک به خیابان یاووارت بروید و علاوه‌بر آشنایی با فرهنگ مردم، غذاهای سنتی و خوشمزه را نیز امتحان کنید.

خیابان رامبوتری در بانکوک تایلند

رامبوتری (Ram Buttri Road) یکی دیگر از خیابان های معروف تایلند واقع در پایتخت این کشور است. از جاذبه‌های این خیابان می‌توان به رستوران‌های بین‌المللی، غذاخوری‌های محلی، بازارهای شبانه‌روزی، فروشگا‌های صنایع دستی و کافه‌ها و بارها اشاره کرد. همچنین معبد مشهور وات پو نیز در نزدیکی خیابان رامبوتری قرار دارد. این خیابان زیبا و دوست‌داشتنی یکی از پاتوق‌های اصلی گردشگران و افراد محلی است. پیشنهاد می‌دهیم برای آشنایی بیشتر با مردم تایلند، چند ساعتی را صرف گشت‌وگذار در خیابان رامبوتری کنید.

خیابان سوکومویت بانکوک در تایلند

خیابان سوکومویت (Sukhumvit Road) از شمال تا جنوب شهر بانکوک کشیده شده است و از مهم‌ترین خیابان های تایلند به شمار می‌رود. این خیابان مرکز فعالیت‌های تجاری و تفریحی شهر است و اقامتگاه‌های فراوانی دارد. بارهای شبانه، رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیت سوکومویت، این خیابان را به یکی از بهترین مکان‌های بانکوک برای تفریح و خوش‌گذرانی تبدیل کرده‌اند. در این خیابان زندگی شبانه جریان دارد و همه در هر ساعت از شبانه‌روز در حال جنب‌وجوش هستند.

خیابان سیلوم بانکوک در تایلند

افرادی که قصد خرید و تجارت دارند، به خیابان سیلوم ( Silom Road) در بانکوک مراجعه می‌کنند. این خیابان چندین مرکز خرید مهم و اصلی شهر را در خود جای داده است و بازارهای محلی و مغازه‌های صنایع دستی فراوانی نیز دارد. اگرچه سیلوم قطب تجارت بانکوک است؛ اما شب‌ها به مکانی برای خوش‌گذرانی و تفریح تبدیل می‌شود. کلاب‌ها، کافه‌ها، بارها و نمایش‌های شبانه در این خیابان طرفداران بسیاری دارند. در سفر به تایلند، روزها برای خرید و شب‌ها برای تفریح به‌سراغ خیابان سیلوم بانکوک بروید.

خیابان خائوسان بانکوک

در فهرست معروف‌ترین خیابان های تایلند نباید خائوسان (Khao San Road) را از یاد ببریم. این خیابان در منطقه راتاناکوسین بانکوک قرار دارد و با رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و هتل‌های ارزان‌قیمت شناخته می‌شود. بارها و کلوپ‌های شبانه خائوسان نیز طرفداران بسیاری دارند. این خیابان از سال 1970 مورد‌توجه گردشگران قرار گرفت و به‌مرور زمان مشهور شد. البته خیابان خائوسان بسیار پر‌رفت‌وآمد و شلوغ است و سر‌وصدای آن برخی افراد را آزرده‌خاطر می‌کند.

خرید تور تایلند از دانیار سفر قدم بزنید!

در مقاله «10 خیابان معروف تایلند که باید ببینید!»، تعدادی از مشهورترین و پر‌رفت‌و‌آمدترین خیابان‌های این کشور را به شما معرفی کردیم. این خیابان‌ها در کنار اماکن تاریخی و جاذبه‌های طبیعی تایلند، بازدیدکنندگان بسیاری دارند. در خیابان‌های تایلند می‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه را با قیمت مناسب پیدا کنید و در بارها و کلاب‌ها به تفریح و خوش‌گذرانی مشغول شوید.

آژانس مسافرتی دانیار سفر مجری تورهای داخلی و خارجی با قیمت مناسب و امکانات کامل به مشتریان عرضه می‌شوند. شرایط پرداخت اقساطی را در برخی مسیرها برای مسافران فراهم کرده است تا شما بتوانید بدون دغدغه مالی و با داشتن حداقل بودجه نیز سفری رویایی را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://www.danyarsafar.com/ مراجعه کرده یا با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید.

انتهای پیام/

ارسال نظر