صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۱ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
دستاوردهای مرکز رشد دانشگاه آزاد سیرجان در گفت‌وگو با آنا تشریح شد؛

از تولید ۸۰ محصول برون‌دانشگاهی تا راه‌اندازی ۵۰ هسته و واحد فناور

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد سیرجان با تشریح دستاوردهای این مرکز، راه‌اندازی ۵۰ هسته و واحد فناور، جذب ۱۱۰ عضو هیئت علمی، دانشجو، معلم و دانش‌آموز، برگزاری دو استارت‌آپ ویکند، ۱۲ ایده آرا و تولید ۸۰ محصول برون‌دانشگاهی را نمونه‌ای از این دستاوردها برشمرد.
کد خبر : 925941

خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ حسین بوذری؛ مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در نتایج اعلامی از سوی سازمان مرکزی در ارزیابی و سطح‌بندی مراکز رشد واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور موفق به کسب سطح یک شد.

خبرنگار آنا به همین مناسبت و برای اطلاع از دستاوردها و فعالیت‌های مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت‌و‌گویی را با فرشید رفعتی رئیس این مرکز رشد ترتیب داده است.

برقراری ارتباط مؤثر مرکز رشد با پارک‌های علم و فناوری

رفعتی درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های شاخص مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برای تبدیل شدن به برند اظهار کرد: آموزش و مشاوره‌های مورد نیاز واحد‌ها و هسته‌های فناور در راستای تبدیل ایده‌های نو به محصولات قابل عرصه در بازار، نظارت بر روند رشد هسته‌ها، واحد‌های فناور و تحلیل مستمر دستاورد‌ها با هدف افزایش کارایی و توسعه فعالیت‌های فناورانه ازجمله این فعالیت‌هاست.

وی اضافه کرد: همچنین برقراری ارتباط مؤثر با مراکز دانشگاهی، پژوهشی، صنعتی و معدنی، پارک‌های علم و فناوری و سایر مراکز رشد می‌تواند در تبدیل این مرکز رشد به برند مؤثر باشد.

{$sepehr_key_942}

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان درباره اینکه برنامه و فعالیت‌های این مرکز رشد برای چه گروه‌های تحصیلی و پژوهشی است؟ چنین پاسخ داد: این برنامه‌ها برای تمامی گروه‌های تحصیلی و پژوهشی است و هیچ محدودیتی برای رشته‌ها یا اشخاص خاص وجود ندارد.

رفعتی در پاسخ به سؤال دیگر که تاکنون چه اقداماتی درمسیر گسترش دانش علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان داشته‌اید؟ گفت: حمایت از صاحبان ایده در راستای کاربردی کردن ایده‌های عملی تشویق و ترغیب نوآوران به راه‌اندازی کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان، هدایت صاحبان ایده به‌سوی پیاده‌سازی ایده از طریق ارائه خدمات، مشاوره کمک به ایجاد و پرورش و بقای فعالیت‌های نوآورانه ازجمله اقدامات برای گسترش دانش علمی است.

وی با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه مرکز رشد واحد سیرجان را برای توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی اینگونه برشمرد: برنامه و هدف کلی مرکز رشد، پروراندن ایده‌ها در حوزه‌های مختلف به‌خصوص صنایع معدنی و رشد آن‌ها با حداقل ریسک و بهترین بازده، تقویت و حمایت از ایده‌های نوآورانه، ایجاد بستر مناسب برای تبدیل ایده به محصول و حمایت از تبدیل استارت‌آپ‌های ایده‌محور به شرکت‌های فناور است.

گسترش روحیه نوآوری و کارآفرینی بین دانشجویان

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان افزود: همچنین گسترش روحیه نوآوری و کارآفرینی و کمک به تولید و رشد کسب و کار‌های فناورانه دیگر برنامه مرکز رشد برای توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی است.

رفعتی، فعالیت‌ها و دستاوردهای مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در سال ۱۴۰۲ را اینگونه بیان کرد: این مرکز با داشتن فضای مناسب فیزیکی، برخورداری از اتاق‌های مجزا، سالن کنفرانس و داشتن فضای کار اشتراکی در سال ۱۴۰۲ علاوه بر ایجاد ۳۰ هسته و ۲۰ واحد فناور، برگزاری دو استارت‌آپ ویکند، ۱۲ ایده آرا و شرکت در چهار نمایشگاه کارنامه قابل قبولی از خود به جا گذاشته است.

{$sepehr_key_943}

وی افزود: در کنار این موفقیت برگزاری بیش از ۷۰ دوره آموزشی کوتاه‌مدت، تولید ۸۰ محصول برون‌دانشگاهی و جذب بیش از ۱۱۰ عضو هیئت علمی، دانشجویان، دانش‌آموزان و معلمان در این مرکز از نکات قابل توجهی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با تشریح برنامه‌های این دانشگاه در سال ۱۴۰۳ در حوزه مرکز رشد مطرح کرد: علاوه بر رصد و پیگیری کار‌های انجام (بعضاً ناتمام) سال گذشته (۱۴۰۲) شاهد حضور پررنگ‌تری از هسته‌ها، واحد‌ها، شرکت‌های فناور و جذب آنها در زمینه‌های مختلف به‌خصوص معدنی باشیم.

رفعتی درباره اینکه مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان بین چند واحد دانشگاهی چه رتبه‌ای را به‌ خود اختصاص داده است؟ خاطرنشان کرد: در ارزیابی صورت گرفته از مستندات در سامانه ارزیابی و سطح‌بندی، مرکز رشد این واحد موفق به کسب سطح یک شده و توسط سازمان دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت تحقیقات فناوری و نوآوری گواهی شماره ۱۴۸۰۸ مورخ  ۶/۳/۱۴۰۳ را کسب کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر