صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۵ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

مجوز اردوی دانش‌آموزی اربعین حسینی توسط وزارت آموزش و پرورش برای مدارس صادر شد/ ۶۵۰ مراکز مشاوره روانشناسی در مناطق داریم

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۶۵۰ مراکز مشاوره روانشناسی در مناطق داریم، گفت: مجوز اردوی اربعین حسینی توسط وزارت آموزش و پرورش برای مدارس صادر شد.
کد خبر : 925918

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری با موضوع فعالیت‌های ستاد دانش‌آموزی در راستای اربعین حسینی که امروز پیش از ظهر در ساختمان علاقه‌مندان برگزار شد، اظهار کرد: ایام تابستان این تلقی به وجود می‌آید که آموزش و پرورش کار زیادی ندارد؛ اما ۱۵ برنامه ملی در حال برگزاری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کانون ارزیابی جذب معلمان پرورشی، ابراز کرد: ۱۵ هزار مشاور و معلم پرورشی در کانون جذب داریم که در ۳۲ استان کشور این اتفاق در حال انجام است و در حال ارزیابی هستیم.

پورثانی با بیان اینکه اردوی ملی پیشتاز دانش آموزی در اردوگاه باهنر در حال برگزاری است، عنوان کرد: بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز در این اردو شرکت کردند، این هفته اردو دختران برگزار شده است و هفته دیگر اردو پسران رخ خواهد داد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مربیان تشکیلاتی اردو در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: ترییت معلمان ارشد اردویی نیز از اقدامات دیگر است که توسط گروه هیئت علمی دانشگاه انجام شد و ۲ هزار نفر در آن شرکت کردند و به ۴۰۰ نفر رسیدند.

وی با بیان اینکه معلمان ارشد اردویی وظیفه شتابدهی به جریان اردو در کشور را دارد، اضافه کرد: امروز افتتاحیه مسابقه قرآنی دختران را در مازندران داریم. دو هفته آینده مسابقات قرآنی پسران در مشهد برگزار خواهد شد و در هر دوره ۱۰۰۰ دانش آموز شرکت کردند.

پورثانی با بیان اینکه اجلاس نماز روز پنجشنبه هفته گذشته در مشهد برگزار شد، ابراز کرد: فرآیند هدایت تحصیلی در حال برگزاری است و هدایت تحصلی امسال ۱۵ روز زودتر از سال گذشته انجام شد و در این آزمون رقبت و توانایی دانش‌آموزان نظرخواهی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در هدایت تحصیلی حرکت جدید انجام شد، ادامه داد: همچنین جبران نمرات دانش‌آموزانی که می‌خواهند به رشته دیگری بروند، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه نماد ۶ میلیون دانش‌آموز غربالگری شد، اظهار کرد: همچنین مصاحبه تشخیص در حال انجام است و وارد مرحله مداخله شد.

پورثانی با بیان اینکه آیین‌نامه نماد یا حکم اقای مخبر ابلاغ شد، تصریح کرد: این آیین‌نامه در شورای اجتماعی کشور تصویب شد و بابت درمان مداخله و ارجاع ابلاغ شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با بیان اینکه مصاحبه تشخیصی در سراسر کشور در حال انجام است، ابراز کرد: حق مدیریت مراکز مشاوره نیز انجام شد و ۶۵۰ مراکز مشاوره روانشناسی در مناطق داریم.

وی با بیان اینکه دانش آموزانی که در المپیادها و مسابقات فرهنگی و قرآنی رتبه کسب کردند در ده درصد قبولی دانش آموزان در دانشگاه فرهنگیان حضور دارند؛ گفت: این امر کمک می‌کند تا علاوه‌بر شکست غول کنکور، دانش آموزانی که در ساحت‌های مختلف تربیتی موفق بوده‌اند؛ جذب دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.

پورثانی با اشاره به بحث اربعین، اظهار کرد: اربعین یک امر و رویداد تربیتی است. اعزام دانش‌آموزی خوب به همراه موکب‌های اربعین را امسال توانستیم داشته باشیم. در مرزهای خروجی کشور موکب‌های دانش‌آموزی برگزار خواهد شد. اعزام دانشجو معلمان به عراق و تولید محتوای مکتوب انجام خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز 6 استان مرزی ما که با کشور عراق مرز مشترک دارند، پایگاه ویژه دانش آموزی در این استان‌ها راه اندازی شده است، اضافه کرد: سال گذشته مجوز اردوی دانش‌آموز اربعین صادر شد و امسال هم دانش آموزان به این مراسم اعزام می شوند و در مسجد سهله دانش آموزان تجمع خواهند داشت.

وی ادامه داد: آیین‌نامه جذب نخبگان بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان تصویب و ابلاغ شد. ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان به این امر اختصاص پیدا می‌کند. ما به دنبال دانش آموزان تمام ساحتی و مدارس تمام ساحتی هستیم و باید به همه ساحت‌های تربیتی توجه کنیم.

پورثانی ادامه داد: جشنواره کتاب نوش برگزار می‌شود و در این جشنواره کتاب به دست دانش آموز می‌رسد، همچنین افتتاحیه راهیان نور غرب و راهیان پیشرفت را در هفته گذشته برگزار شد و همچنین برای کافه دختران فراخوان منتشر شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تاکنون هزار ایده از سوی دانش آموزان دختر ارسال شده است و این کافه دخترانه در 22 نقطه کشور راه اندازی شده است و تا پایان سال کافه دختران در ۳۲ نقطه راه اندازی میشود.

پورثانی ادامه داد: جشنواره کارینو در حوزه کانون ها برگزار شد، در سکو کارینو دانش آموز اقدامی را آموزش می‌بیند و مسابقه ای در این راستا برگزارمی شود.

وی افزود: همچنین جشن تشرف برای دانش آموزان در آستانه  سن تکلیف در پایه های دوم، سوم، هفتم  و هشتم در 8استان برگزار می شود.

پورثانی با بیان اینکه ۷۰ اردوگاه های ما در قالب طرح صدر زاده دارای زمین چمن شده است، خاطرنشان کرد: اردوگاه های ما باید طبق نیاز های دانش آموزها شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر