صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۱۵ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
معاون وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با آنا:

تجهیزات در افزایش شهریه تأثیر بسزایی دارد

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شهریه مدارس استثنایی و هنرستان‌ها جداگانه انجام می‌شود، گفت: یکی از آیتم‌ها برای تعیین شهریه تجهیزات است؛ بنابراین هنرستان با توجه به تجهیزات بیشتر نسبت به دبیرستان‌ها شهریه بالاتری دارد.
کد خبر : 925792

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، این روزها تخلف در مدارس و مراکز غیردولتی بسیار دیده می‌شود. همچنین با مراکز غیرمجازی که مشغول به فعالیت هستند، برخورد جدی می‌شود. در مراکز آموزشی غیردولتی یک طرح غربالگری برای جلوگیری از تخلفات وجود دارد.

در طرح غربالگری مراکز آموزشی غیردولتی شناسایی می‌شود و این مراکز با ساماندهی و در اختیار داشتن همه مجوزها و بررسی فعالیت‌های کمی و کیفی آموزشگاه‌های استان از اهداف برگزاری این طرح است.

886 مراکز غیرمجاز پلمب شد

احمد محمودزاده رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش درباره آمار مراکز غیرمجاز، به خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: احکام صادرشده برای این مراکز تعطیلی است و اکنون تعداد مراکز غیرمجاز پلمب‌شده به 886 رسیده است.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه مراکز غیرمجاز وجود ندارد، ابراز کرد: اغلب مراکز غیر مجاز در فضای مجازی فعالیت دارند و درصدد هستیم که مانع فعالیت این مراکز شویم.

محمودزاده با بیان اینکه اکنون پلمب مراکز غیرمجاز محقق شده است، اظهار کرد: برخی از این مراکز برای فعالیت خود مجوز اخذ کردند؛ اما برخی دیگر تعطیل و پلمب شده‌اند.

آموزش فنی‌وحرفه‌ای؛ از اولویت‌های مهم کشور

وی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را یکی از اولویت‌های مهم و برجسته کشور تلقی کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز به آموزش‌های این‌چنینی تاکید بسیار زیادی داشتند.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در آموزش و پرورش به‌صورت جدی پرداخته شود، عنوان کرد: بحث ورود به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای یکی از موضوعات مهم تلقی می‌شود.

ثبت نام دانش‌آموزان در رشته مهارتی خاص

محمودزاده با اشاره به ثبت نام دانش‌آموزان در رشته مهارتی خاص، ابراز کرد: امسال در صورتی که امکانات، تجهیزات و منابع انسانی حول محور یک مهارت در مدارس غیردولتی فراهم شود، این مدارس بر اساس مصوبه شورای نظارت مرکز اجازه ثبت نام دانش آموزان را در آن رشته مهارتی خاص دارند.

به گفته رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، ابلاغ اعتبارات تسهیلاتی از تبصره 18 سال گذشته و تبصره 2 امسال در اختیار موسسانی که هنرستان تولید می کنند قرار داده می‌شود.

تاثیر تجهیزات در تعیین شهریه

محمودزاده افزود: به مجموعه های حقوقی نیز مانند مدارس سما اعلام شده که هنرستان ایجاد کنند و دانش آموزان را ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه برخی از مدارس دارای رشته های نظری اقدام به مهارت آموزی دانش آموزان می‌کنند، خاطرنشان کرد: روش دیگری در مدارس و مراکز غیردولتی به نام دانش‌آموز محوری وجود دارد که دانش‌آموزان در این طرح به مهارت خاصی کسب می‌کنند.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه اگر دانش‌آموزان قصد ادامه تحصیل نداشته باشند، باید چه اقدامی انجام دهند، تشریح کرد: دانش آموزانی که به محض فارغ التحصیلی نتوانستند ادامه تحصیل دهند، در صورت دارا بودن یک مهارت حداقل در رشته مهارت‌دیده می‌توانند به اشتغال بپردازند.

محمودزاده با بیان اینکه شهریه مدارس استثنایی و هنرستان ها جداست، اظهار کرد: هفت آیتم برای تعیین شهریه ملاک است که یکی از آن ها تجهیزات است، هنرستان‌ها با توجه به تجهیزات بیشتر نسبت به دبیرستان‌ها شهریه بالاتری دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر