صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
حدادعادل در افتتاحیه جشنواره آفرینو مطرح کرد؛

مدیریت رقابت سازنده بین مدارس دولتی و غیردولتی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: با توجه به پیشرفت نوآوری، امروزه مسابقه نوآوری در جهان است و هر فردی در این مسابقه فعال‌تر باشد برتر خواهد بود.
کد خبر : 925788

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در مراسم افتتاحیه جشنواره آفرینو (اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی) که صبح امروز ۱۴ مردادماه در سالن همایش‌های پژوهشکده نفت برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از فعالیت معلمان برای انسان سازی اظهار کرد: خداوند انسان را در احسن تقویم آفریده است موضوع شغل معلمان و مدرسه دارها، تربیت انسان را دنبال می‌کند که یک افتخار و نعمت بزرگ است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در ادامه تربیت نسل آینده را بهترین خدمت به کشور دانست و افزود: معلم همیشه وجود خود را در شاگرد خود می‌بیند و این نعمت بزرگی است.

وی ادامه داد: در باب نواوری باید گفت که دنیا با توجه به پیشرفت‌هایی که دارد دنیای نواوری و مسابقه نواوری است هر فردی در این مسابقه فعال‌تر باشد برتر خواهد بود. جهان امروز عرصه رقابت در نواوری هاست.

حدادعادل اظهار کرد: نواوری در آموزش و پرورش بیش از جا‌های دیگر، میدان دارد نواوری فرایند مشترک بین معلم و دانش آموز و یک کار انسانی متقابل است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای نظارت بر مدارس غیردولتی بیان کرد: آموزش و پرورش میدان گسترده نواوری است، اما مدارس غیردولتی نیز امکان نواوری بیشتر دارند. نواوری مستلزم ۳ شرط است؛ فردی می‌تواند نواوری کند که فکر کند، اعتماد به نفس و داشتن آزادی نیز از دیگر شروط نواوری است. در مدارس غیردولتی سومین شرط بیشتر از مدارس دولتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: مدرسه دار‌ها می‌توانند برای مدارس دولتی پیشران تحول باشند وقتی مدارس غیردولتی نواوری کنند سطح مدارس دولتی نیز بالا می‌رود و رقابت سازنده‌ای بین مدارس دولتی و غیردولتی در کشور مدیریت می‌شود.

حدادعادل تاکید کرد: از همه مدیران مدارس غیردولتی در خواست دارم تربیت مدیریتی را در مدارس فراموش نکنند نواوری فقط در آموزش و تجهیزات نیست نواوری جنبه‌های مختلف دارد باید بتوان دانش آموزان را مدیر تربیت کرد.

وی با بیان اینکه نباید نواوری در عرصه‌های مدیریتی فراموش شود گفت: به فکر این نباشیم که دانشمند تربیت کنیم باید بتوانیم دانشمند با عرضه و مدیر تربیت کنیم که او با دانش خود بتواند کشور را اداره کند.

تشکیل کارگروه تسری ابتکارات در آموزش و پرورش پس از برگزاری جشنواره آفرینو

در ادامه، روح‌الله لطفی دبیر جشنواره آفرینو اظهار کرد: جشنواره آفرینو از جنس خلاقیت و نواوری است که به عنوان اولین جشنواره نواوری در حوزه مدارس غیردولتی برگزار می‌شود و اهدافی مانند شناسایی ابتکارات و ترویج و تسری این ابتکارات در مدارس سراسر کشور را دنبال می‌کند.

وی افزود: با ارائه فراخوان رسمی در دی ماه، این جشنواره با محور و موضوعات نواوری در فرایند‌های تربیتی، نواوری در طراحی فرایند‌های آموزشی و پژوهشی، نواوری در نوع مدیریت مدارس، نواوری در نوع مشارکت و تعاون، نواوری در محیط‌های تعلیم و تربیت براساس تنوع محیط‌های یادگیری در سند تحول بنیادین، نواوری در مبانی نظام تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بیش از ۶هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است و داوری در سه سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری انجام شده است در نهایت ۲۰ اثر داوری شده است که در مراسم اختتامیه آثار برتر معرفی می‌شوند.

لطفی اعلام کرد: کارگروه تسری ابتکارات در آموزش و پرورش بعد از جشنواره شکل می‌گیرد و محتوا‌هایی تهیه می‌شود تا به کل کشور ارسال شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر