صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۸ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

چرا آموزش زبان انگلیسی در کره جنوبی تا مقطع خاصی ممنوع است؟

مقامات دولتی کره جنوبی چندی پیش آموزش زبان انگلیسی را تا پایه سوم ممنوع کردند و اعلام کردند زبان انگلیسی تا پایه سوم جزو برنامه درسی مدارس ابتدایی نخواهد بود.
کد خبر : 925703

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مقامات دولت کره جنوبی اعلام کردند که زبان انگلیسی تا پایه سوم جزو برنامه درسی مدارس ابتدایی نخواهد بود تا به کودکان اجازه داده شود ابتدا مهارت‌های زبان کره‌ای خود را توسعه دهند و سپس زبان دیگری بیاموزند.

الجزیره گزارش داد این اقدام دولت کره جنوبی با اعتراض والدین و معلمان مواجه شده است. دولت کره جنوبی نگرانی‌هایی درباره اعتبار آموزشی یادگیری زبان خارجی در سنین پایین و تأثیر آن بر توانایی زبان مادری کودک را مطرح کرده است.

مقامات دولتی اعلام کردند که زبان انگلیسی تا پایه سوم جزو برنامه درسی مدارس ابتدایی نخواهد بود تا به کودکان اجازه داده شود ابتدا مهارت‌های زبان کره‌ای خود را توسعه دهند.

«کوان جی-یونگ»، از وزارت آموزش و پرورش کره جنوبی، گفت: بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان آموزش زبان انگلیسی و متخصصان علوم اعصاب، سن مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، پایه سوم است.

«اندی کرک‌پاتریک»، کارشناس سیاست زبانی از دانشگاه گریفیث، گفت که دولت ممکن است در تأخیر آموزش زبان خارجی دلیلی داشته باشد. او توضیح داد: من معتقدم که احتمالا بهتر است یادگیری زبان انگلیسی تا زمانی که کودکان ۱۱ ساله شوند و در زبان مادری خود به روانی و سواد مناسبی برسند، به تأخیر بیفتد.  

برخی والدین نگران هستند که این اقدام تقاضا برای موسسات خصوصی گران‌قیمت آموزش زبان انگلیسی به کودکان خردسال را افزایش دهد و باعث شود دانش‌آموزان از خانواده‌های کم‌درآمد فرصت‌های آموزشی را از دست بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر