صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۳۰ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
خونخواهی شهید هنیه

پاسخ احتمالی مقاومت به اسرائیل چه ویژگی‌هایی دارد؟

ایران پاسخ به جسارت اسرائیل مبنی بر ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را حق خود می‌داند حال‌آنکه آنچه این بار شاهد خواهیم بود، قطعاً تفاوت‌هایی با عملیات «وعده صادق» دارد و انتظار می‌رود با هماهنگی بین تمامی نیرو‌های مقاومت در سطح منطقه انجام شود.
کد خبر : 925643

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا- عماد نجار: در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی که به شهادت «اسماعیل عبدالسلام هنیه» در تهران منجر شد، موجی از فریاد‌های انتقام‌جویانه از سراسر جهان و از سوی ملت‌های آزادی‌خواه برخواست و به این ترتیب، موضع‌گیری‌های مقامات و فرماندهان مقاومت نقشه راهی مناسب برای منتقمان خون این شهید بی‌گناه شد.

اما در این مسیر، سؤالات متعددی در مورد نحوه، میزان، مبدأ، مقصد انتقام و بسیاری دیگر از موضوعات مطرح می‌شود که ذهن مخاطبان داغدار را به خود مشغول کرده است.

در مطلب پیش رو با بررسی شرایط و در نظر گرفتن امکانات و تحلیل و دسته‌بندی آنها، مشخصات احتمالی پاسخ انتقام‌جویانه مقاومت را به تصویر می‌کشیم:

*این انتقام قطعاً با هماهنگی و برنامه‌ای منسجم بین تمامی نیرو‌های مقاومت در سطح منطقه صورت خواهد گرفت.

*انتقام از مبدأ واحد نخواهد بود و به‌صورت مجموعه‌ای از اقدامات اطلاعاتی، امنیتی و دفاعی است که از چند مبدأ انجام می‌شود.

*احتمالاً نیرو‌های زمینی و دریایی ارتش امریکا از دایره اهداف این انتقام بیرون نخواهند بود و در این قضیه و انتقام مدنظر قرار دارند.

*علاوه بر اینکه پاسخ این ترور از چند مبدأ صورت خواهد گرفت، مواردی مانند چند مرحله بودن، در زمان‌های مختلف، در سطوح متفاوت، با سلاح‌های مختلف و مناسب و ابعاد متنوع در نظر گرفته می‌شود.

*محور مقاومت با برنامه‌ریزی، توان خود را برای انجام عملیاتی مستحکم آغاز کرده و پیش‌بینی شروع یک جنگ گسترده را نیز دارد.

*این بار، پاسخ انتقامی محور مقاومت بیش‌ازحد توان و تحمل اسرائیل است و مهلت ایجاد به‌اصطلاح ائتلاف علیه ایران را پیدا نخواهد کرد.

*در این سری از عملیات، برخلاف عملیات‌های پیشین، پاسخ به ترور فرماندهان ارشد مقاومت بر بالا بردن آمار تلفات رژیم صهیونیستی متمرکز می‌شود.

*برای دومین بار، باب ورود نیرو‌های جدید و تأثیرگذار به دایره عملیات‌های انتقام‌جویانه باز خواهد شد و در تمامی مراحل، همپای جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند داشت. در دور قبلی پاسخ به اسرائیل، این موضوع با ورود حزب‌الله به دایره درگیری‌ها همراه بود.

*ازاین‌پس، دو مرکز تل‌آویو و حیفا در تمامی عملیات‌ها و پاسخ‌های مقاومت در تیررس آتش قرار دارند.

*چنانچه اتفاق بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی رخ ندهد، طرح اقدام مستقیم صورت خواهد گرفت تا برای دشمنان غربی و عبری مشخص شود که تغییر در ریاست جمهوری در تهران تفاوتی در نحوه پاسخ به تل‌آویو نخواهد داشت.

*در عملیات وعده الصادق نوع تسلیحاتی که مورداستفاده قرار گرفت، از سامانه‌های قدیمی و غیر مدرن بود. این اقدام با دو منظور صورت گرفت: ابتدا اینکه دشمن بداند ما با موشک‌های قدیمی خود می‌توانیم از جدیدترین و پیچیده‌ترین لایه‌های دفاعی و سامانه‌های ضد موشکی آنها عبور کنیم و دوم اینکه دشمن همواره در هراس نبود آگاهی از توان علمی و نظامی جدید جمهوری اسلامی باقی بماند. اما بخشی از این توان را این بار استفاده می‌کنیم.

*در عملیات وعده صادق، مسیر عبور موشک‌ها به‌گونه‌ای انتخاب شد تا شرکای منطقه‌ای آمریکا متوجه باشند در صورت ادامه همکاری با اسرائیل و خیانت به آرمان فلسطین، احتمال دارد تعدادی موشک پیش از رسیدن به مقصد از مسیر منحرف شود و در یکی از پایگاه‌های نظامی آنها فرود آید.

*اتاق عملیاتی که در این دور از پاسخ به تروریسم دولتی اسرائیل تشکیل می‌شود، دائمی خواهد بود.

*طراحی‌های عملیات پیچیده و دارای اهدافی گسترده است و محدود به مواضع دشمن در سوریه یا عراق نخواهد بود و منافع آمریکا در دیگر نقاط نیز جزء اهداف از پیش تعیین‌شده و دارای پتانسیل شلیک به آنها است.

*در پایان نیز طبق منوال همیشه محور مقاومت بنا به تعالیم دینی هیچ‌گاه مناطق مسکونی و غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهد. اما این بار بالاترین میزان خسارت به اماکن نظامی و اطلاعاتی زده خواهد شد.

*این بار دیگر صحبت از نمایش قدرت نیست. اصابت و خسارت و تلفات گیری مدنظر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر