صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«حالت صوتی پیشرفته» در چت جی‌پی‌تی فعال شد

شرکت هوش مصنوعی اُپن‌ای آی، حالت صوتی پیشرفته را برای کاربران چت جی‌پی‌تی پلاس فعال کرد.
کد خبر : 925574

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از دیجیتال ترندز، «حالت صوتی پیشرفته» که پیش‌تر به دلیل نیاز به برخی ویرایش‌ها به تعویق افتاده بود، اکنون در دسترس کاربران چت جی‌پی‌تی پلاس قرار گرفته است.

حالت صوتی پیشرفته در چت جی‌پی‌تی، یک ویژگی نوآورانه است که امکان مکالمات طبیعی و گفتاری را به جای تعاملات مبتنی بر متن فراهم می‌کند.

هدف از این امکان که در ابتدا برای گروه منتخبی از مشترکین در نسخه آلفا در دسترس است، افزایش تعامل کاربر با ارائه گفتار واقعی به لهجه‌ها و زبان‌های مختلف منطقه‌ای است.

بر اساس این گزارش، حالت صوتی پیشرفته، به کمک دستیار هوش مصنوعی امکان مکالمات بلادرنگ را فعال می‌کند و به کاربران اجازه میدهد که مکالمه را قطع کنند و در گفتگوی پویاتری شرکت کنند که تعامل را طبیعی‌تر خواهد کرد.

این ویژگی البته با محدودیت‌هایی نیز همراه است، از جمله اینکه فقط از چهار صدای از پیش‌تعیین‌شده استفاده میکند، ضمن آنکه صدا نمی‌تواند دارای هویت، یعنی متعلق به چهره‌های مشهور، باشد.

توانایی جدید هوش مصنوعی، یعنی پاسخگویی احساسی، به حالت واقعی شدن آن کمک می‌کند و حتی می‌تواند صدا‌های غیرانسانی مانند صدای گربه‌ها را تقلید کند و به ترجمه زبان با استفاده از دوربین دستگاه کمک کند.

در این نسخه، ویژگی‌های اشتراک‌گذاری ویدیو و صفحه نمایش هنوز در دسترس نیستند، اما اُپن‌ای آی قصد دارد در هفته‌های آینده دسترسی بیشتری به مشترکان چت جی‌پی‌تی پلاس بدهد که هنوز جزئیات آن مشخص نیست و بنا بر اعلام این شرکت در پاییز عرضه گسترده‌تری خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر