صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۳ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

نخستین جشنواره ملی مدارس غیردولتی با ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری رسید

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آثار جشنواره ملی مدارس غیردولتی با شاخص‌های تعیین شده ارزیابی شد، گفت: از تعداد ۶ هزار طرح ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری و از این تعداد ۲۰ طرح به مرحله نهایی رسید.
کد خبر : 925528

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد محمودزاده رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در نشست خبری با موضوع آفرینو، نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با یاد و خاطره شهدای گرامی به‌ویژه اسماعیل هنیه، اظهار کرد: جشنواره آفرینو طبق سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد که برون سپاری ممنوع است و یک مدرسه در کشور وجود دارد. با کمک و همکاری کارشناسان و متخصصان در حوزه تعلیم و تربیت این رویداد را برنامه‌ریزی کردیم تا به خلاقیت‌ها پرداخته شود.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به محورهای جشنواره آفرینو، ادامه داد: فراخوانی در ۱۴۰۲ در ۶ محور، نوآوری اعم‌از فرآیند فرهنگی، نوآوری در فرآیند پژوهش، نوآوری در فرایند مشارکت و تعاون، نوآوری در  تعلیم و تربیت، تنوع فضاهای یادگیری منتشر شد.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از مدارس در جشنواره شرکت کردند، اظهار کرد: بیش از ۶ هزار اثر از سوی ۳ هزار و ۶۳۶ مدرسه طریق سامانه ارسال شد.

محمودزاده با بیان اینکه آثار از سوی شاخص‌های تعیین شده ارزیابی شد، عنوان کرد: از تعداد ۶ هزار طرح  ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری، از این تعداد ۴۰ طرح و در نهایت ۲۰ طرح به مرحله نهایی رسید.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دراختتامیه  رویداد آفرینو از ۶ طرح تقدیر خواهد شد، ابراز کرد: نمایشگاهی برای ارائه طرح‌ها در روزهای ۱۴ و ۱۵ مردادماه برگزار می‌شود و در جلساتی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صاحبان طرح می‌توانند طرح‌های خود را در حضور مدیران و موسسین معرفی کنند، اظهار کرد: چهار کارگاه در چهار محور کارگروه‌های تخصصی فناوری نوظهور مشاغل آینده هوش مصنوعی و کاربرد آن در مدارس و نسل آینده برگزار می‌شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این نمایشگاه کارشناسانی حضور دارند و در مراسم اختتامیه وزیر آموزش و پرورش حضور پیدا کرد. همچنین برای‌ ورود به مهر روان و آرام کارهای مهمی انجام دادیم.

وی افزود: مدرسه البرز با ۱۱۶ طرح با بیشترین طرح داشته و استان اردبیل دارای کمترین طرح هستند. ۴۰ طرح منتخب از استان‌های هرمزگان و مازندران، فارس، قزوین، سیستان و بلوچستان، بوشهر، اصفهان بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس برند کمتر در این رویداد شرکت کردند. این نقطه ضعف این رویداد است و با همکاری معاونت فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان مقرر شده است که نشان نوآوری به مدارس تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه توانمندساری معلمان در برنامه‌های آینده در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: بیمه معلمان را نیز درست کرده‌ایم.

محمودزاده گفت: ۲ هزار مدرسه برای مهر آماده شده است که الگوی صالح در این مدارس اجرا شود و این درحالی است که هدف گذاری ما برای ۵ هزار مدرسه بوده است اما در سال آینده این اقدام به مدارس کشور تسری پیدا می‌کنند.

ارتباط و اتصال ایده‌های خلاقانه به نیاز جامعه

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناروی و اقتصاد دانش‌بنیان در ادامه این نشست خبری، اظهار کرد: رساندن ظرفیت‌های مردمی در حوزه نوآوری است و آموزش و پرورش پیشگام بوده است.

وی با بیان اینکه مدارس غیر دولتی در حوزه تعلیم و تربیت با کمک مردم به نتیجه رسیده است، تصریح کرد: در فاز سوم قرار داریم که در این فاز به خدمات آموزشی توجه داریم، اگر مدرسه و معلمی سابقه تحصیل داشته و می‌تواند این تجزیه مدیریت و معلمی خود را به طرحو محصول تبدیل کند، می‌توان از آن حمایت کرد هدف اصلی اتصال ایده‌های خلاقانه با نیازهای جامعه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر