صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۹ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
از بیم پاسخ کوبنده ایران به اسرائیل؛

آرایش نظامی آمریکا در منطقه تغییر می‌کند

وزارت دفاع آمریکا به‌منظور دفاع از اسرائیل در برابر حمله احتمالی ایران، دستور بازآرایی نظامی در منطقه را صادر کرده و رزم‌ناوها و جنگنده‌های بیشتری را به خاورمیانه اعزام می‌کند.
کد خبر : 925493

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه‌ای از قصد خود برای اعزام جت‌های جنگنده و کشتی‌های جنگی بیشتر به خاورمیانه خبر داد.

این اقدام حاکی از تلاش آمریکا برای به حداقل رساندن آسیب اسرائیل در برابر تهدید ایران و محور مقاومت به خونخواهی از «اسماعیل هنیه» است که چهارشنبه گذشته هنگام حضور در تهران، ترور شد.

آن‌گونه که از بیانیه پنتاگون برمی‌آید، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، دستور بازآرایی نظامی در منطقه به‌منظور افزایش سطح ایمنی پرسنل آمریکایی و تقویت ضریب دفاع از اسرائیل را صادر کرده تا به‌این‌ترتیب، از آمادگی برای پاسخ به احتمالات مختلف اطمینان حاصل کند.

انتظار می‌رود شناور‌ها و ناوشکن‌های بیشتری با توان پدافندی مقابله با موشک‌های بالستیک روانه آب‌های منطقه و دریای مدیترانه شوند. جت‌های جنگنده بیشتری هم در راه خاورمیانه هستند.

پیش‌ازاین گمان می‌رفت که ناوگروه تهاجمی «یواس‌اس تئودور روزولت» بعد از تکمیل مأموریت قبلی، منطقه را ترک نکند، اما آستین تصمیم گرفته است که آن را با ناوگروه «یواس‌اس آبراهام لینکلن» جایگزین کند.

پدافند‌های موشکی زمین‌پایه بیشتری هم در منطقه مستقر می‌شوند.

به گزارش آنا، روز گذشته، «جان کربی» هماهنگ‌کننده امور راهبردی کاخ سفید، با اشاره به عملیات «وعده صادق» که در تاریخ ۱۳ آوریل و در واکنش به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق انجام شده بود، اذعان کرد که «ایران از اراده و توان کافی برای حمله (دوباره) به اسرائیل برخوردار است».

با توجه به اینکه هنیه در زمان شهادت، میهمان ایران بود، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند، خونخواهی وی واجب است.

در حال حاضر، اغلب خطوط هوایی بین‌المللی پرواز‌های خود به فلسطین اشغالی را لغو کرده‌اند و بیمارستان‌های رژیم هم در کنار یگان‌های نظامی در آماده‌باش به سر می‌برند.

برخی رسانه‌های صهیونیستی جمعه‌شب در خصوص حمله احتمالی و انتقام جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی به گمانه‌زنی پرداختند و مدعی شدند: برآورد‌ها در اسرائیل حاکی از آن است که ایران موشک‌های عظیمی شلیک خواهد کرد.

همچنین برآورد‌ها در اسرائیل نشان می‌دهد که حمله ایران احتمالاً مسدود کردن سیستم ارتباطی رژیم را نیز شامل خواهد شد.

در جریان عملیات وعده صادق، آمریکا و شماری از هم‌پیمانانش بدون آنکه وارد درگیری با تهران شوند، به رهگیری سیل موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از سوی ایران، روانه فلسطین اشغالی شد، کمک کردند به‌گونه‌ای که بعد‌ها «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اعتراف کرد که «اگر کمک واشینگتن نبود، حمله ایران به اسرائیل تبعات به‌شدت ویرانگری داشت.»

این بار هم آمریکا به بهانه پیمان‌های امنیتی که با اسرائیل دارد و تعهد به دفاع از رژیم صهیونیستی، از اتخاذ حالت تدافعی در برابر خشم ایران و محور مقاومت فراتر نمی‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر