صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۲ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
حاج عبدالحسین نجارباشی در گفت‌وگو با آنا:

خدمات درمانی نیاز روز پیرغلامان است

حاج عبدالحسین نجارباشی پیرغلام ۷۳ ساله اردبیلی می‌گوید: پیرغلامی توفیقی از جانب حق به بنده است، امیدوارم تا زنده هستم در این دستگاه اباعبدالله(ع) بتوانم مداحی کنم و از خود نوحه به یادگار بگذارم.
کد خبر : 925492

عبدالحسین نجارباشی پیرغلام ۷۳ ساله از شهرستان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت:‌ بنده در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمدم و در ۱۳سالگی اولین مداحی‌ام را در محله ابراهیم‌آباد آغاز کردم و حدود ۶۰ سال است که در اردبیل توفیق مداحی برای خاندان عصمت و طهارت را دارم.

وی پیرغلامی را توفیقی ازجانب حق دانست و گفت: به لطف خدا، اسم بنده به عنوان پیرغلام در کنار اسم پیرغلامان کشوری ثبت و ضبط شده و از این بابت خدا را شاکرم که از دنیا نرفتم و این عاشورا را دیدم و در حد خودم برای امام حسین (ع) عزاداری کردم.

نجارباشی با اشاره به اینکه پیرغلامی خلعتی از طرف اهل بیت (ع) است، افزود: افتخار می‌کنم که جزو پیرغلامان این دستگاه باشم.

این پیرغلام عاشق‌ مسلک آذری‌ زبان، از حس و حال عاشقی‌اش گفت: از همان کودکی به عاشورا و تاسوعا علاقه داشتم و با آمدنش رخت عزا به تن می‌کردم و برای خدمت به عزاداران شب و روز نمی‌شناختم. اردبیل سرزمین مدح و مرثیه است. خدا مداحان و ذاکران این شهر را قرین رحمت کند که برای پایه‌گذاری مداحی در اردبیل زحمت کشیده‌اند. ما هم باید ادامه‌ دهنده راه آنان باشیم و اگر لیاقت داشته باشیم، نوحه‌هایی از خودمان به یادگار بگذاریم.

نجارباشی درباره اجلاس پیرغلامان که اخیرا در کرمان برگزار شد، گفت: این اقدام به دیده شدن زحمات پیرغلامان کمک کرد. البته برخی از مداحان که در آستان اهل بیت (ع) خدمت کرده‌اند، پیر و از کارافتاده شده‌اند و درآمد آنچنانی ندارند و نیاز به درمان دارند. امیدوارم شاهد محقق شدن تسهیل در خدمات درمانی به این عزیزان هم باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر