صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۸ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳
استاد دانشگاه آزاد در گفت وگو با آنا؛

انجام ورزش فقط برای زیبایی با مکمل های بسیار اشتباه است/ کارمندان آقا بیشتر از بانوان فعالیت ورزشی دارند

عضو هیئت علمی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعضی افراد به دلیل زیبایی ورزش می کنند و سلامت جسم هدف اولشان نیست که این موضوع اشتباه است.
کد خبر : 925472

 طیبه زرگر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره ترویج علم ورزش در سال های گذشته گفت: در ترویج علم ورزشی طی سال های گذشته بهتر  شده ایم. به واسطه تبلیغات و فضای مجازی دید مردم گسترده تر شده و آگاه شده اند. همچنین افزایش افراد تحصیل کرده در علوم ورزشی در این روند تأثیرگذار بوده است. شهرداری از سال های گذشته طرح های خوبی در پارک ها اجرا کرده است. در زمان های 5 و 6 بعدازظهر که به پارک ها می رویم شاهد افراد مسنی هستیم که درحال انجام ورزش های مختلفی هستند.

معیار ها اشتباه است

وی درباره اینکه همه کسانی که ورزش می کنند اصولی ورزش می کنند یا خیر گفت: متأسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم که بعضی از افراد همچنان درست و اصولی ورزش نمی کنند. بعضی معیار ها اشتباه است. به عنوان مثال بعضی افراد به دلیل زیبایی ورزش می کنند و سلامت جسم هدف اولشان نیست که این موضوع اشتباه است. مصرف بی رویه مکمل ها آسیب زا است. درحال حاضر شاهد هستیم که دختران تمایل بیشتری به مصرف داروهای ورزشی و مکمل ها دارند. این نشان می دهد که همچنان آگاه سازی کامل و درستی صورت نگرفته است و رسانه ها درست به این موضوع نپرداخته اند.

شبکه های تلویزیونی کارشناسان را دعوت کنند

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: شبکه های تلوزیون باید کارشناسان بیشتری را دعوت کنند تا آنها اطلاعات درست را به مردم بدهند. ورزش در هر دوره زمانی با یکدیگر متفاوت است. تمامی طیف های سنی یک اصول ورزشی را در پیش گرفته اند و فقط از آن پیروی می کنند که اینکار اشتباه است. کاری که  شبکه های اصلی تلویزیون باید انجام دهند این است که حداقل 10 دقیقه در زمان های طلایی را به کارشناسان ورزش اختصاص دهند تا درباره ورزش های اصولی رده های سنی حتی در رده کودکان آگاه سازی کنند. متأسفانه در یک سال گذشته خیلی ها ورزش را کنار گذاشتند.

آقایان کارمند بیشتر از بانوانی که کارمند هستند ورزش می کنند

زرگر درباره وضعیت ورزش بانوان که کارمند هستند تصریح کرد: ارگان های مختلف می توانند قرارداد ببندند و از کارآموز های رشته تربیت بدنی در ارگان خود بهره بگیرند. مدیران سازمان ها باید به ورزش کارمندان خود مخصوصا بانوان توجه بیشتری کنند. طبق آمار آقایان کارمند از بانوان کارمند بیشتر ورزش می کنند و به سلامت خود اهمیت می دهند چراکه بانوان مسئولیت های خانه را نیز بر دوش دارند و این مورد آنها را از ورزش کردند باز می دارد. قطعا با کارگاه ها و دوره های آموزشی مختلفت می توانیم آگاه سازی های درستی انجام دهیم. این موارد بر میگردد به مدیران سازمان ها که آیا می خواهند به این موضوع اهمیت بدهند یا خیر. کارمندانی که ورزش می کنند در محیط کاری خود نیز شاداب تر و فعال تر هستند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر