صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۳ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

پیش‌بینی ایران از پاسخ احتمالی حزب‌الله به حمله بیروت

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران درباره پاسخ احتمالی حزب‌الله به حمله اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت گفت: پیش‌بینی ما این است که حزب‌الله اهداف و عمق بیشتری را انتخاب خواهد کرد و پاسخ خود را محدود به اهداف و ابزار نظامی نخواهد کرد.
کد خبر : 925468

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک، در پاسخ به سوالات درباره کم و کیف پاسخ حزب‌الله لبنان به حمله اسرائیل به ضاحیه جنوبی در بیروت گفت: «تا به امروز به‌صورت نانوشته، حزب‌الله و رژیم برخی خطوط در حملات نظامی خود را رعایت می‌کردند، به این معنا که عملیات‌ها محدود به نقاط مرزی، کم‌عمق و اهداف نظامی بود.»

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: «اما حمله رژیم به ضاحیه بیروت و هدف قرار دادن یک ساختمان مسکونی، عبور از این مرز بود. پیش‌بینی ما این است که حزب‌الله در پاسخ خود، اولاً اهداف و عمق بیشتری را انتخاب خواهد کرد و ثانیاً پاسخ خود را محدود به اهداف و ابزار نظامی نخواهد کرد.»

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: دشمن صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه سی‌ام جولای ۲۰۲۴ به ضاحیه بیروت حمله کرد و یک ساختمان مسکونی را در یکی از محله‌های آن هدف قرار داد که بر اثر آن شماری از شهروندان به شهادت رسیدند و برخی دیگر زخمی شدند و ویرانی زیادی در برخی طبقه‌های ساختمان به بار آمد. فرمانده بزرگ جهادی  «فواد شکر» (حاج محسن) در آن زمان در این ساختمان حضور داشت.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر پنجشنبه به وقت محلی به مناسبت شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و همچنین شهادت فواد شکر فرمانده شاخص مقاومت اسلامی لبنان، گفت: دشمن در هنگام ترور شهید فؤاد شکر فرمانده ساختمانی مملو از غیرنظامیان را در حاره حریک هدف قرار داد.

وی تأکید کرد: هدف دشمن از بمباران ساختمانی در ضاحیه جنوبی، ترور «فواد شکر» فرمانده بزرگ جهادی بود که به شهادت هفت نفر از جمله یک مستشار ایرانی و زخمی شدن ده‌ها نفر انجامید. این جنایت اسرائیل، واکنش به حادثه مجدل شمس نبود، بلکه تلاش برای انحراف افکار عمومی است.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: دشمن فواد شکر را به کودک کشی در مجدل شمس متهم کرد و به این بهانه و اتهام، بزرگترین عملیات فریب جهت انحراف افکار عمومی را انجام داده است. دشمن در حادثه مجدل شمس بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی به حزب الله اتهام زد، این در حالی است که تحقیقات داخلی ما نشان می‌دهد ما هیچ ارتباطی با حادثه مجدل شمس نداشتیم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: هدف از ترور رهبران تضعیف اراده و تسلیم کردن است، اما نزدیکان نتانیاهو به او اطمینان دادند که این امر مقاومت را تضعیف نخواهد کرد. ترور رهبران تأثیری بر مقاومت ندارد و تجربه نشان داده که مقاومت همچنان در حال رشد و تقویت است.

دبیرکل حزب‌‎الله لبنان خطاب به رژیم اسرائیل گفت: بسیار گریه خواهید کرد، چون نمی‌دانید از کدام خطوط قرمز عبور کرده‌اید. لحن رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از ترور هنیه تندتر از لحن ایشان پس از هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق بود. دشمن همه خطوط قرمز را نادیده گرفته است و ویرانی گسترده‌ای را به بار آوردند. هیچ راهی جز توقف جنگ در غزه نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر