صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

سازمان بازرسی اجرایی سازی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را پیگیری می‌کند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سند دانشگاه اسلامی گفت: مسئولیت اجرایی سازی سند دانشگاه اسلامی عمدتا به نهاد رهبری سپرده شده بود، الان بخش‌های مختلف کشور مانند سازمان بازرسی هم این موضوع را پیگیری می‌کنند.
کد خبر : 925356

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیست و یکمین دوره دانش‌افزایی (ضیافت اندیشه) ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در شهر بهشهر با تسلیت شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه یکی از رهبران حماس و جبهه مقاومت گفت: این شخصیت از دوران جوانی اهل مبارزه و دارای شخصیتی متفکر بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه افزود: برای ما که دغدغه جبهه مقاومت و حماس را داریم این یک ضایعه دردناک است و جبهه مقاومت جواب این اقدام را خواهد داد.
این استاد تمام فلسفه اسلامی در ادامه با اشاره به عملکرد شورای عالی انقلاب طی یک سال گذشته تصریح کرد: در بدو ورود به شورا بحث هوش مصنوعی و فناوری کوانتوم را مورد غفلت دیدم، لذا تدوین سند هوش مصنوعی در دستور کار قرار گرفت و نهایتا و سازمان هوش مصنوعی ذیل معاونت علمی ریاست جمهوری به تصویب رسید و افتتاح شد.

وی ادامه داد: پیش‌تر شورا متشکل از کمیسیون‌ها بود، اما ما در این دوره دبیرخانه شورا را به ۴ ستاد تقسیم شد و ذیل آن میز‌های تخصصی با مدیریت و حضور افراد خبره به مسائل و موضوعات مختلف می‌پردازیم.
استاد خسروپناه با اشاره به تاسیس مرکز رصد در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: این ستاد؛ مرکزی برنامه‌ریزی و ارزیابی را انجام می‌دهد و با دستگاه‌های رصد کننده در ارتباط است.
او افزود: اگر بهترین سند هم نوشته شود و نظارت نباشد فایده‌ای ندارد لذا بحث نظارت تقویت شد و از مسئولان مربوطه پاسخ می‌خواهیم.

وی در خصوص سند دانشگاه اسلامی گفت: مسئولیت اجرایی سازی سند دانشگاه اسلامی عمدتا به نهاد رهبری سپرده شده بود، الان بخش‌های مختلف کشور مانند سازمان بازرسی هم این موضوع را پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر