صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۴ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳

هوش مصنوعی همدست دانشجویان استرالیایی در تقلب شد

از زمان ظهور چت بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، فراگیری و آموزش درباره بسیاری از موارد راحت شده است اما این فناوری علاوه بر منفعت، مضراتی نیز دارد که تقلب کردن جامعه دانشگاهی در جهان یکی از عواقب آن است. تقلب گسترده از طریق هوش مصنوعی، یکپارچگی دانشگاه‌های استرالیا را به خطر انداخته است.
کد خبر : 925116

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، روی کار آمدن «ChatGPT» و دیگر چت بات‌های هوش مصنوعی (AI) زنگ خطری را برای بسیاری از معلمان به راه انداخته است که نگران استفاده دانش‌آموزان از این فناوری برای تقلب هستند.

اخیرا موجی در دانشگاه های استرالیا به راه افتاده است که آنها را به تقلب در دروس با کمک هوش مصنوعی متهم کرده‌اند. اساتید و دانشجویان می‌گویند عدم مقابله با استفاده گسترده از هوش مصنوعی عمومی (genAI) تهدیدی برای بی‌ارزش کردن مدارک تحصیلی است.

اساتید استرالیایی می‌گویند که  برای آنکه دانشگاه ها درآمد خود را همچنان داشته باشند، تحت فشار قرار گرفته‌اند تا به صدها دانشجویی که به تقلب و سرقت علمی مشکوک هستند نمره قبولی بدهند که این مسئله تهدیدی برای یکپارچگی و شهرت بین‌المللی کل بخش آموزشی استرالیا محسوب می‌شود.

ترکیب تقلب تجاری‌شده و افزایش استفاده از هوش مصنوعی اکنون تهدیدی برای کاهش ارزش مدارک تحصیلی محسوب می‌شوند.

گاردین استرالیا با چندین استاد و دانشجو صحبت کرد و آنها از استفاده گسترده از هوش مصنوعی عمومی در بسیاری از موسسات استرالیا بدون چالش خاصی خبر دادند.

یک استاد حوزه علوم انسانی در یکی از دانشگاه‌های معتبر استرالیا گفت که او از کشف اینکه بیش از نیمی از دانشجویانش در اولین تکلیف امسال خود از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند ناراحت شده است. او معتقد است تعداد دانشجویانی که امسال از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند افزایش بسیار زیادی نسبت به سال ۲۰۲۳ داشته است.او معتقد بود که تعداد واقعی افرادیکه از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، بسیار بیشتر است.

وی که در این سه دهه در چندین دانشگاه کار کرده است، گفت که در سال‌های اخیر مربیان تحت فشار قرار می‌گیرند تا به دانشجویان در امتحانات با وجود تقلب، نمره قبولی دهنده تا درآمد دانشگاه ادامه یابد.

وی اظهار کرد: در۸۰ درصد دوره‌های من دانشجویان خارجی تمام وقت شرکت می‌کردند. بسیاری از آنها در کلاس‌ها و جلسات با مهارت‌های زبان انگلیسی مشکل داشتند اما در پایان ترم مقاله‌های کاملا خوبی به زبان انگلیسی ارائه می‌دادند.

از اواخر دهه ۱۹۹۰، پاسخ‌های دانشجویان در بیشتر دانشگاه‌های استرالیا به طور خودکار وارد ابزار تشخیص سرقت علمی «Turnitin» میشد که این ابزار سرقت علمی را تشخیص میداد اما اکنون با وجود آمدن روی کار آمدن «ChatGPT» این ابزار نمی‌تواند در بیشتر موارد شواهد قطعی ارائه دهد.

وی در ادامه گفت : در بیشتر موسسات، هنگامی که ابزار تشخیص سرقت علمی «Turnitin» به کارکنان هشدار می‌دهد که اطلاعات ممکن است اصلی نباشند، موضوع با دانشجو مطرح می‌شود و سپس در صورت انکار تخلف توسط دانشجو، او به یک کمیته مشورتی دانشگاهی ارجاع می‌شود.همه چیزی که می‌توانید انجام دهید این است که سوال بپرسید و اگر یک انکار کلی از دانشجو بگیرید و آن فرد بگوید که از هوش مصنوعی استفاده نکرده‌، هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید.

انتهای پیام/

ارسال نظر