صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳

ساخت دستگاه آزمایشگاهی اپتیک المپیاد جهانی فیزیک

محققان یک شرکت دانش‌بنیان توانستند با طراحی و ساخت دستگاه‌های آزمایشگاهی اپتیک المپیاد جهانی فیزیک که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، تحسین برخی از تیم‌های خارجی شرکت کننده در این المیپاد را برانگیزند.
کد خبر : 924879

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس، توسط جمعی از مخترعان فعال در حوزه آموزش علوم تاسیس شده است. ترویج آموزش جذاب، لذت بخش و اثربخش علوم و فناوری در محیط‌های آموزشی به ویژه مدارس کشور از طریق توسعه روش‌های آموزش مبتنی بر آزمایش و مشاهده و طراحی و تولید ابزار‌های آزمایشگاهی و آموزشی علوم تجربی از اهداف این مجموعه در ایجاد سامانه رشد آموزه‌های جوانه‌ها و فناوری آموزشی سراج است.

فن آموز در ۱۰ سال گذشته دو شعار در جامعه گسترش داده است، شعار اول یادگیری با طعم لذت و شعار دوم مشاهده و تجربه جایگزین ندارد.

مخاطبان این مجموعه، باشگاه دانش آموزی و مسابقات علمی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی و مخاطبان خانه‌های ترویج علم و برنامه‌های تلویزیونی، عموم مردم هستند همچنین لازم به ذکر است؛ محصولات دانش آموزی در فروشگاه اینترنتی سایت فن آموز به سراسر کشور عرضه می‌شود.

در این دوره از المپیاد جهانی فیزیک، بخش عملی با استفاده از دستگاه‌های آزمایشگاهی اپتیک طراحی و تولید شده توسط شرکت «فن آموز» برگزار شد.

این دستگاه‌های پیشرفته که از مردادماه سال گذشته به صورت محرمانه طراحی و ساخته شده بودند، دانش‌آموزان را به چالش کشیدند تا با انجام آزمایش‌ها و تحلیل داده‌ها، مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند.

کیفیت ساخت بسیار بالا و ایده‌های نوآورانه بکار رفته در این دستگاه‌ها، تحسین شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان را برانگیخت. به گونه‌ای که برخی از کشور‌های شرکت‌کننده نسبت به خرید این دستگاه‌ها ابراز علاقه کرده و قصد دارند از آن در مراکز آموزشی خود استفاده کنند.

پنجاه و چهارمین دوره المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۲۰۰ دانش‌آموز نخبه از ۴۷ کشور جهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

این رویداد، شامل آزمون‌های تئوری و عملی بود که دانش‌آموزان را به چالش کشید تا دانش و مهارت‌های خود را در زمینه فیزیک به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر