صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رقابت برای حرفه‌ای شدن در دومین روز برگزاری رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی

۹۸ نفر از راه یافتگان به رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی در دومین روز از این رویداد در کارگاه‌های آموزشی شرکت کردند.
کد خبر : 924855

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دومین روز از اولین رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی  با برگزاری کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی همراه بود. در این روز ۹۸ نفر از راه یافتگان به رویداد فیلمنامه نویسی که ۱۰ نفر از آنان حائز ایدۀ برتر شدند در قالب گروه‌هایی با هدایت اساتید راهنما به کار بر روی تولید طرح نهایی پرداختند.

این کارگاه‌ها پس از افتتاحیه و انتخاب ۱۰ ایدۀ برتر از میان ۹۸ برگزیده و راه یافته به این رویداد شکل گرفتند و اساتید راهنمای این گروه‌ها شامل دکتر محمود اربابی، استاد مهدی احمدی، استاد هومان فاضل، استاد فریدون فرهودی و استاد رضا حیدرنژاد تشکیل می‌دهند.

فریدون فرهودی از جمله اساتید راهنمای حاضر در این رویداد با بیان اینکه تقریباً نوعی تضارب آرا و طوفان فکری در ابتدای شکل‌گیری کارگاه‌ها وجود داشته، به ستاد خبری اولین رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی می‌گوید: بچه‌ها هرکدام از مکان‌های متفاوت و با ذهنیت‌های مختلفی آمده‌اند که این ذهنیت‌ها با یکدیگر دارای تلاقی‌های مثبت و منفی است. ما به سرعت از این مرحله عبور کرده‌ایم.

استاد راهنمای اولین رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی در توضیح علت سرعت گرفتن کار می‌گوید: نمی‌توان کارگاه‌ها را برگزار کرده و سپس گفت که هر کس سوی کار خودش برود. در این رویداد طرحی از کارگاه‌ها در می‌آید و باید تحویل هیأت داوران شود. این روند به کار، سازمان و سرعت می‌دهد. به نظرم سرعت کار خوب است و از آن راضی هستم. اکنون من بچه‌ها را به سمت ارائه خلاصۀ داستان می‌برم و از آیتم‌ها و بحث‌های فرعی به سرعت گذشته‌ایم تا به سمت نوشتن خلاصۀ یک صفحه‌ای برویم و ایرادات کارمان مشخص شود.

فرهودی گروهی کار کردن در این رویداد را یک امتیاز دانسته و ادامه می‌دهد: امتیاز رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی در آن است که بچه‌ها دارند به صورت گروهی کار می‌کنند و نوشتن را تجربه می‌کنند. دیگر اینکه یک ساختار حرفه‌ای در اینجا وجود دارد و باید کار‌ها را تحویل دهند و در نتیجه کار بایگانی نمی‌شود.

یکی دیگر از مشخصه‌هایی که در میان حاضرین و گروه‌های این رویداد به چشم می‌خورد، جوان بودن اکثر آنان است به نحوی که فضای این رویداد شبیه به نوعی فضای آموزشی است. فریدون فرهودی با بیان اینکه مشخص نیست چه درصد از شرکت کنندگان این رویداد دانشجو هستند، این موضوع را تأیید می‌کند که بیشتر شرکت کنندگان در این رویداد را علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی تشکیل می‌دهند.

این استاد فیلمنامه‌نویسی در ادامه به ستاد خبری اولین رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی می‌گوید: دانشجو شدن این امتیاز را دارد که دنیای فرد را بزرگتر می‌کند حتی اگر فرد پس از فارغ التحصیلی رشته خود را ادامه ندهد. علاوه بر دانشجو‌ها باید افراد علاقه‌مند به فیلمنامه‌نویسی را نیز در نظر گرفت. در اینجا نیز بین افراد شرکت کننده در رویداد نه تنها علاقه به فراگیری فیلمنامه‌نویسی دیده می‌شود، بلکه نوعی مسابقه و رقابت نیز بین گروه‌های آنان در جریان است.

اولین رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی روز ۹ مرداد و پس از داوری طرح‌های ارائه شده از سوی گروه‌ها، پایان می‌پذیرد، اما به گفته برگزار کنندگان این پایان کار نیست و چنین رویدادی ادامه خواهد یافت تا ضمن شناسایی استعدادها، بتواند شرایط فعالیت حرفه‌ای را نیز برای آنان فراهم کند. فریدون فرهودی نیز با مثبت ارزیابی کردن روند این رویداد و اظهار امیدواری از ادامه آن می‌گوید: در این رویداد خیلی‌ها امید پیدا کرده‌اند که به صورت حرفه‌ای کار کنند و البته راه برای حرفه‌ای شدن بسیار دراز است به خصوص در سینمای ما که عوامل غیر حرفه‌ای نیز بر آن دخیل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر