صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۷ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

مهاجران شاغل در اتحادیه اروپا دچار بیش‌تحصیلی هستند

بر اساس گزارش اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) نرخ مهارت یا تحصیل بیش از میزان لازم در میان شهروندان خارجی شاغل در اتحادیه اروپا نزدیک 40 درصد است.
کد خبر : 924749

به گزارش خبرگزاری گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) گزارش داد که نرخ مهارت یا تحصیل بیش از میزان لازم در میان شهروندان خارجی شاغل در اتحادیه اروپا با ۰.۱ واحد درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۳۹.۴ درصد در سال ۲۰۲۳ رسیده است. در حالی که نرخ بیش‌تحصیلی یا بیش‌مهارتی در میان شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۲۰.۸ درصد بوده که ۰.۳ واحد درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ پایین آمده است.

بر پایه این گزارش، بالاترین نرخ مهارت یا تحصیل بیش از میزان لازم در میان نیروی کار خارجی شاغل در اتحادیه اروپا با ۶۹.۶ درصد در یونان ثبت شده است. همچنین، ایتالیا (۶۴.۱ درصد) و اسپانیا (۵۶ درصد) نیز از این نظر در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. 

در مقابل، پایین‌ترین نرخ بیش‌تحصیلی یا بیش‌مهارتی در میان نیروی کار خارجی شاغل در اتحادیه اروپا با ۲۴ درصد توسط هلند گزارش شده است. فنلاند (۲۶.۵ درصد) و سوئد (۲۷.۴ درصد) دوم و سوم شده‌اند. 

داده‌های منتشر شده توسط یورواستات همچنین نشان می‌دهد که زنان نسبت به مردان دارای نرخ‌های بیش‌تحصیلی و بیش‌مهارتی بالاتری در اتحادیه اروپا هستند.

در سال ۲۰۲۳، نرخ مهارت یا تحصیل بیش از میزان لازم در میان شهروندان خارجیِ زنِ شاغل در اتحادیه اروپا ۶.۷ واحد درصد بیشتر از این نرخ در میان مردان خارجی بوده است. این شکاف در مورد شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا تنها ۱.۲ واحد درصد بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مهاجرت
ارسال نظر