صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۲ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

اردوغان اسرائیل را به حمله نظامی تهدید کرد

جنگ لفظی میان مقام‌های آنکارا و تل‌آویو بالا گرفته و رئیس‌جمهور ترکیه که صاحب دومین نیروی نظامی ناتو است، تهدید کرد که در دفاع از فلسطینی‌ها به جنگ متوسل می‌شود.
کد خبر : 924703

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از پلیتیکو، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، تهدید کرد که به نیابت از فلسطینی‌ها، نیرو‌های ناتو را سراغ اسرائیل می‌فرستد.

اگرچه از نگاه خیلی‌ها، این تهدید در حد لفاظی و برای خوشایند هسته اسلام‌گرای طرفداران حزب حاکم عدالت و توسعه است، از این نکته نباید غافل شد که ترکیه دومین ارتش بزرگ پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و در شرایطی هرچند متفاوت، اردوغان سابقه مداخله نظامی در عراق و سوریه را هم دارد و در سال ۲۰۲۰ هم در جریان جنگ دوم قره‌باغ از جمهوری آذربایجان حمایت کرد.

در همین رابطه، رئیس‌جمهور ترکیه تهدید کرد: باید آنقدر قوی باشیم که اسرائیل نتواند چنین حماقت‌هایی را در حق فلسطین انجام دهد.

همچنین، وی تهدید کرد: همان‌طور که وارد قره‌باغ شدیم، همان‌طور که وارد لیبی شدیدم، کاری دقیقاً مشابه همین را با آنها (اسرائیلی‌ها) انجام می‌دهیم.

در پاسخ به تهدید اردوغان، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه اسرائیل هم، وی را با «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق مقایسه کرد و گفت: «به خاطر بیاور چه بر سر صدام حسین آمد، او هم تهدید کرد که به اسرائیل حمله می‌کند، اما دیدیم که عاقبتش چه شد».

وزارت خارجه ترکیه هم در واکنش، در بیانیه‌ای گفت که سرنوشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تفاوتی با عاقبت هیتلر نخواهد داشت.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: پایان مرتکب نسل‌کشی، هیتلر چگونه بود؟ همین سرنوشت در انتظار نتانیاهو خواهد بود.

وزارت خارجه ترکیه افزود: انسانیت در کنار فلسطینی‌ها خواهد ایستاد. آنهایی که به دنبال هدف قرار دادن ملت فلسطین هستند نمی‌توانند آنها را مورد نسل‌کشی قرار دهند. همان‌طور که نازی‌های مرتکب جرائم جمعی، بازخواست شدند آنهایی که برای نسل‌کشی فلسطینی‌ها تلاش می‌کنند نیز بازخواست خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر