صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۵ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
رتبه جوان برتر حوزه دانش‌بنیان به دانشجوی دانشگاه آزاد رسید؛

از فعالیت در حوزه گیاهان دارویی تا طراحی کیت تشخیص سرطان

دانشجوی رشته فیزیولوژی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی با انجام فعالیت در حوزه گیاهان دارویی و طراحی کیت تشخیص سرطان رتبه جوان برتر حوزه دانش‌بنیان استان اصفهان را از آن خود کرد.
کد خبر : 924675

نوید عابدپور دانشجوی رشته فیزیولوژی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) و جوان برتر حوزه دانش‌بنیان استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تشریح دلایل برتری خود در حوزه دانش‌بنیان اظهار کرد: آغاز کار این انتخاب از فراخوانی بود که سال ۱۴۰۲ به مؤسسات، مراکز علمی و آموزشی و ارگان‌ها داده شد، نزدیک ۳ هزار نفر در این فراخوان شرکت کرده و در نهایت در هر استان ۱۰ نفر انتخاب شدند که رتبه نخست استان را کسب کردم.

وی افزود: مجموعه این رویداد و انتخاب افراد برتر و دیدار‌ها با هدف ایجاد انگیزه برای استمرار فعالیت دانش‌بنیان و در راستای ایجاد شبکه‌ای میان جوانان این حوزه و امیدآفرینی در این زمینه برگزار می‌شود.

دانشجوی رشته فیزیولوژی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) بیان کرد: بر اساس رشته تحصیلی‌ کیتی طراحی کردیم تا با تست خون و استفاده از هوش مصنوعی در زمینه پیشگیری و تشخیص سرطان گوارش کاربرد دارد و در نوع خود کم‌نظیر است. این کیت با دقت ۸۰ درصد ساخته شده و در کل کشور فقط یک پژوهشکده مشابه این کیت را ساخته؛ البته تمایز این کیت با دیگر کیت‌های ساخته شده این است که بر اساس ژنتیک ایرانی‌ها ساخته شده بر همین اساس منحصربه‌فرد بوده و اکنون درگیر فرآیند تجاری‌سازی آن هستیم.

عابدپور ادامه داد: در زمینه گیاهان دارویی هم فعالیت می‌کنیم و اکنون تمرکز و فعالیت خود را روی مسئله دیابت و آلزایمر گذاشته و در زمینه دیابت نیز ثبت اختراع داریم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه دانشگاه آزاد بستری برای فعالیت در حوزه دانش‌بنیان را فراهم کرده است، توضیح داد: شرکت دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) عمری سه‌ساله دارد، هنوز نوپاست به دنبال توسعه و پایداری آن هستیم؛ در کشور برای ثبت شرکت، اختراع یا فعالیت دانش‌بنیان، باید چکمه آهنین پوشید و این طبیعی است که در کارآفرینی بار‌ها با کارشکنی مواجه شده و جواب منفی می‌شنوید؛ اکنون کسی را دعوت به کار نمی‌کنند و افراد باید روی توانمندی‌ها و استعداد‌های بالفعل و بالقوه خود تکیه کنند.

دانشجوی رشته فیزیولوژی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) عنوان کرد: در مدت همکاری با مؤسسات و مراکز مختلف، حقوقی نگرفتم؛ زیرا معتقدم برای پیشرفت و آینده‌ای روشن، نباید در سن جوانی و پس از فارغ‌التحصیلی مبحث مالی و دریافت حقوق مسئله اول و تنها دغدغه شخص باشد؛ بلکه باید کسب تجربه و آشنایی با محیط کار، تولید و ارتباط رودررو و نزدیک با محققان و پژوهشگران و مجربان حوزه نوآوری و فناوری و تحقیق و پژوهش ملاک و معیار قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر