صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۳ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

اعلام هزینه آزاد سازی مدارک دانش آموختگان؛ از پرداخت ۴۰ میلیونی تا ۱۵۰ میلیون تومانی!

با اعلام سازمان امور دانشجویان، هزینه آزاد سازی مدارک دانش آموختگان روزانه در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اعلام شد.
کد خبر : 924673

به  گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، موضوع «لغو تعهد خدمت آموزش رایگان» جزء قانون آموزش عالی درج شده است، اما به دلایلی چند سالی متوقف مانده بود و به همین علت هر سال درصدی که باید طبق هزینه‌های صرف شده و بودجه مصروف شده افزوده می‌شد، انجام نگرفت؛ بنابراین وزارت علوم در دولت سیزدهم ملزم به اجرای آن شد تا راکدهای رها شده چندین ساله مجدد احیا شود.

به گفته هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان هزینه لغو تعهد بر اساس گروه‌های آموزشی در مقاطع مختلف، متفاوت است. در مقطع کارشناسی از حدود تقریبا ۴۰ میلیون تومان شروع و تا ۶۰ میلیون تومان در منطقه یک برای افراد متفاوت است در مقطع کارشناسی ارشد از حدود ۳۶ میلیون تومان آغاز و تا ۵۰ میلیون تومان به صورت تقریبی متفاوت می‌شود و اما در مقطع دکتری از حدود ۱۲۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه متفاوت خواهد بود و مدت زمان بررسی درخواست لغو تعهد آموزش رایگان در سازمان بین دو تا هفت روز کاری زمان می‌برد.

دانشجویان روزانه می‌توانند به صورت ترکیبی به تناسب برای کسر از سابقه کار در صورتی که مدت تعهد به خدمت به حد لازم نرسیده باشد، هزینه مابقی دوره را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر