صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۲ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
کارشناس ژیمناستیک در گفتگو با آنا

الفتی برای این جایگاه بسیار زحمت کشیده است/ با وجود وسایل پیشرفته احتمال ندارد حق کسی ضایع شود

کارشناس ژیمناستیک گفت: با وجود بهترین داوران و وسایل پیشرفته احتمال ندارد حق ورزشکاری ضایع شود.
کد خبر : 924452

اسماعیل آقایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص صعود تاریخی مهدی الفتی به فینال گفت: خدارا شکریم بابت این اتفاق که رخ داده است. در ورزش ژیمناستیک لحظه ها تعیین کننده است به همین دلیل اصلا از الآن نمی توان گفت که چه کسی موفق به کسب مدال می شود. حتی اتفاقات بسیار کوچک می تواند نتایج را تغییر دهند و امتیازات را بالا و پایین کنند. امیدوار هستم این اتفاقات کوچک برای الفتی خوب باشد. 20 سال است که مهدی را  می شناسم. از بهترین ورزشکاران ما است و بسیار زحمت کشیده است و با کمک خیرخواه توانسته است تا به این جایگاه برسد.

بهترین داوران دنیا در المپیک هستند

وی درباره اشتباه در امتیاز دهی به الفتی گفت: وسایل ژیمناستیک در المپیک بسیار پیشرفته است و از بالا تا پایین حرکات ورزشکاران را آنالیز می کند. علاوه بر آن داورانی که در المپیک قضاوت می کنند از بهترین داوران بین المللی هستند و این دو موضوع احتمال اینکه حق ژیمناستی ضایع شود را به شدت کاهش می دهد. به هر حال الفتی توانسته به فینال صعود کند و ما دعا می کنیم بهترین اتفاق ممکن در فینال برای او رخ دهد.

اگر کهنی جا نمی ماند درحال حاضر دو سهمیه داشتیم

اسماعیلی در خصوص بقیه شاخه های رشته ژیمناستیک اظهار کرد: ما دو ژیمناست حرفه ای در ایران داریم. یکی مهدی الفتی و دیگری احمد کهنی است. متأسفانه کهنی به دلیل اشتباه های فدراسیون قبلی از مسابقات جا ماند که اگر این اشتباه رخ نمی داد ما دو سهمیه در المپیک داشتیم. یکی پرش خرک و دیگری حلقه.اگر کهنی در مسابقات شرکت می کرد قطعا یکی از بهترین های المپیک در بخش حلقه  می شد. من اجرا های ورزشکاران جهان را دیده ام و برای کهنی را نیز مشاهده کردم و می توانم بگویم کهنی هیچگونه کم و کسری نسبت به آنان ندارد. 

نتایج نشان می دهد عملکرد همگی خوب بوده است

کارشناس ژیمناستیک خاطر نشان کرد: نتایج ژیمناستیک نشان می دهد اینچه درگاهی عملکرد خوبی داشته است. این موفقیت ها برای جامعه ورزش است و متعلق به یک نام خاص نیست. هر اتفاق خاصی که رخ می دهد قطعا نتیجه زحمات همگی است. حالا یک نفر بیشتر تلاش خواهد کرد نفر دیگر کمتر. الفتی نیز همچنان جوان است و انگیزه بالایی دارد. همه باید تلاش کنند و از این انگیزه حفظ و حراست کنند. این جوان می تواند در المپیک بعدی نیز شرکت کرده و اتفاقات خوبی را رقم بزند. دعای خیر ما پشت سر اوست.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر