صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آن عنوان شد؛

تولیدکننده، مصرف کننده و دولت؛ سه ضلع توسعه محصولات پیشرفته بومی

مدیر یک شرکت تولیدکننده تجهیزات هوشمند گفت: با در نظر گرفتن سه رکن اساسی و تقویت آن می‌توان به تغییر ذائقه کاربر در استفاده از محصولات بومی امیدوار بود.
کد خبر : 924227

حسین جلیلیان مدیر تولید یک شرکت تولیدکننده تجهیزات هوشمند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: ما در این شرکت تولید کننده محصولات هوشمند هستیم یک بخش شامل نیروی محرکه  مثل دوچرخه هوشمند است و بخش دیگر شامل لوازم خانگی هوشمند مانند جاروبرقی و سایر وسایل هوشمند. همچنین از دیگر تولیدات می‌توان به گوشی‌های ساده دکمه‌ای و بدون دوربین برای بازار هدف مشخص اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از این تجهیزات کاملا بومی هستند افزود: از آنجایی که انحصار تولید برخی قطعات در اختیار تعدادی از کشورهاست و همه نمی‌توانند آن را تولید کنند ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با تهیه این قطعات از کشورهای دیگر در ایران کار طراحی و مونتاژ آن را انجام می‌دهیم. گفتنی است که کیفیت مونتاژ هم بر محصول نهایی تاثیر بسزایی دارد. به طور کلی صنعت الکترونیک صنعت تنهایی نیست که به تنهایی فعالیت کند.

تولید کننده، مصرف کننده و دولت سه ضلع توسعه تجهیزات بومی

جلیلیان اظهار کرد: برای تغییر رویکرد مردم در استفاده از تجهیزات الکترونیکی داخلی و اطمینان به آن لازم است سه ضلع تقویت شود. ضلع اول که ما تولید کننده‌ها هستیم که باید با در نظر گرفتن نیاز مشتری و بازار، محصول مورد نظر را به موقع تولید و ارائه کنیم. ضلع دوم‌ مصرف کننده است که باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی و تغییر نوع نگاه به کالای ایرانی صورت بگیرد. ضلع سوم حمایت دولتی است، که اگر این‌ها قوی پیش بروند این مثلث قوی خواهد شد.

لزوم چابک سازی بروکراسی اداری محصولات پیشرفته

وی ادامه داد: برخی بروکراسی های اداری و موازی کاری‌ها باعث می شود که حمایت به موقع صورت نگیرند. زیرا با توجه به اینکه محصولات ما پیشرفته هستند و زمان مشخصی باید در بازار ارائه شود زمان و سرعت برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. گاها با درگیر شدن در کارهای اداری مشتری محصولات از بین رفته و دیگر طرفدار ندارند.

جلیلیان افزود: محصولات ما اعم از لوازم خانگی، گوشی‌های دکمه‌ای و هوشمند کاملاً قابل رقابت با نمونه خارجی بوده و از نظر قیمت بسیار مقرون به‌صرفه است.

وی گفت: هدف ما بومی‌سازی این تجهیزات در داخل کشور و بی‌نیازی از واردات این محصولات است که سعی داریم این کار را به نحو احسن انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر