صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

میزبانی رم از مذاکرات غزه همزمان با طرح شروط جدید از سوی اسرائیل

پایتخت ایتالیا در حالی روز یکشنبه میزبان نمایندگانی از اسرائیل، قطر و آمریکا با تمرکز بر آتش‌بس غزه خواهد بود که تل‎آویو با طرح شروط جدید، حصول توافق با حماس را دشوارتر کرده است.
کد خبر : 924135

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) قرار است در تعطیلات آخر هفته میلادی دیداری با همتایان خود از مصر و اسرائیل داشته باشد.

در این دیدار که میزبانی آن بر عهده رم است، نخست‌وزیر قطر هم حضور دارد و محور گفتگو‌ها بر آتش‎‌بس غزه و توافق تبادل اسرا متمرکز است.

دیدار برای روز یکشنبه و در شرایطی تدارک دیده شده است که طرف اسرائیلی پیش شرط‌های جدیدی را برای توافق مطرح و بر پیچیدگی شرایط افزوده است.

آنگونه که از گزارش «آکسیوس» برمی‌آید؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست‎وزیر رژیم صهیونیستی مطالبات جدیدی مانند ایجاد ساز و کاری برای نظارت بر انتقال سلاح و تحرکات رزمنده‌های فلسطینی از جنوب غزه به شمال و همچنین اعطای کنترل بر مرز غزه- مصر را مطرح کرده است. 

منابع آگاه گفته‌اند نتانیاهو مطالبات جدید خود را روز پنجشنبه در کاخ سفید با بایدن مطرح کرد و وعده داد که طرح جدید را ظرف دو روز آینده برای میانجی‌های آمریکایی، قطری و مصری جهت ارائه به حماس ارسال کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر