صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳

حمله وزیر تندروی صهیونیست به کامالا هریس

اظهارات معاون اول رئیس جمهور آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها که در آن خواستار پایان دادن به جنگ غزه شده است، خشم وزیر اطرافی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را برانگیخت.
کد خبر : 924079

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که «‌ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم از اظهارات «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد احتمالی دموکرات‌ها که خواستار توقف فوری جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه شد، انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، بن گویر در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» ( توئیتر سابق) نوشت: «جنگ متوقف نخواهد شد... خانم نامزد».

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ عصر پنجشنبه به وقت محلی پس از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل که به واشینگتن سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: «من نگرانی جدی خود را در مورد وضعیت وخیم انسانی در آنجا به صراحت اعلام کردم. من ساکت نخواهم بود.»

اظهارات هریس که لحن تند و جدی داشت، منعکس کننده تغییر احتمالی رفتار آمریکا با نتانیاهو پس از پایان دوران ریاست جمهوری «جو بایدن» در ماه ژانویه 2025 است.

بر اساس گزارش‌ها، معاون رئیس‌ جمهور آمریکا در این دیدار و در گفت‌وگوهای «صریح» خود با بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل، درباره شرایط انسانی کنونی در نوار غزه بر او به شدت فشار آورده است.

هریس در جمع خبرنگاران در عین حال گفت: «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و نحوه انجام آن مهم است.» وی افزود: به نتانیاهو این اطمینان را دادم که از اسرائیل حمایت خواهم کرد و خواستار پایان این جنگ هستم.

انتهای پیام/

ارسال نظر