صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۵ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳

اجتماع دختران انقلاب در ورزشگاه آزادی برگزار شد

اجتماع صد هزار نفری دختران انقلاب در ورزشگاه آزادی با استقبال خوب تهرانی‌ها برگزار شد.
کد خبر : 924057

 به گزارش  گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجتماع صد هزار نفری دختران انقلاب، در حمایت از حجاب و عفاف عصر پنجشنبه ۴ مردادماه با حضور خانواده شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و خانواده معظم شهدا در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

در این اجتماع نوجوانان دهه‌نودی حضور پرشوری و پرچم ایران و پلاکارد‌های «یازهرا (س)» و دختران انقلاب و عکس شهدا از جمله شهید قاسم سلیمانی را در دست داشتند.

حمایت از حریم خانواده

این مراسم با تلاوت آیات نورانی قرآن توسط حمید خجیر آغاز شد و سپس گروه رزم‌نوازان ارتش جمهوری اسلامی، سرود ملی ایران را نواختند و اجتماع خانوادگی صدهزار نفری به همخوانی با این گروه پرداختند و سپس یکصدا «لبیک یا زینب (س)» در حمایت از حریم خانواده و همدردی با زنان غزه در ورزشگاه آزادی طنین‌انداز شد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد، مدیر حوزه‌های علمیه تهران با اشاره به حضور گسترده و شکوهمند خانواده‌ها در این اجتماع انقلابی گفت: این حضور حماسی و گردهمایی خودجوش و مردمی بوده و در این محفل، فرصت بحث مفصل نیست و فقط به چند نکته در رابطه با عفاف و حجاب که به طور قطع حکم شرعی است، می‌پردازم. موضوع حجاب در ۲۴ آیه از قرآن کریم آمده است و حجاب حکم شرعی و ضروری دین محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف حکم فردی نیست، افزود: احکام به دو بخش فردی و اجتماعی تقسیم می‌شود و حکم اجتماعی دو وجه حقی و تکلیفی دارد که وجه تکلیفی حق را ایجاب می‌کند؛ بنابراین جامعه درگیر حجاب بوده و امر شخصی محسوب نمی‌شود و حجاب فقط حکم شرعی ساده نیست، بلکه حکم اجتماعی است. علاوه بر این حجاب، جنبه فرهنگ‌ساز و هویت‌ساز دارد که باید این وجه مورد توجه قرار گیرد.

حجاب؛ نماد جامعه اسلامی

حجت‌الاسلام رشاد تصریح کرد: هر جامعه‌ای دارای نماد‌ها و نشان‌هایی است و نماد جامعه اسلامی، پوشش و عفاف آن است. نحوه پوشش در هر جامعه‌ای بخشی از فرهنگ آن را شکل می‌دهد، بنابراین نوع پوشش در جامعه حائز اهمیت است و هرگز تاریخ ایران خالی از حجاب نبوده است. در واقع زنان باحجاب، سفیران مهر و مهربانی هستند و با کسانی را که در زمینه حجاب و عفاف، کم‌توجه هستند، باید با زبان خوش و نرم برخورد کرد، همانطور که شهید قاسم سلیمانی هم وصیت کردند که اقتضای انقلابی گری این است که همه را به انقلاب دعوت کنیم.
 
وی در ادامه تأکید کرد: در راهپیمایی قدس و در تشییع شهید رئیسی، کسانی را دیدم که حجاب درستی نداشتند، اما با سوز جان می‌گریستند، بنابراین نباید فکر کنیم اگر کسی حجاب ندارد، جان و دلش با انقلاب و اسلام نیست، بلکه باید به او کمک کنیم تا پوشش مناسب خود را بیابد.

مراقب خطای شناختی باشیم 

در بخش دیگری از این مراسم سعید صادقی به اجرای سرود حماسی و آیینی همراه با همخوانی «یا زینب (س)» بانوان پرداخت. سپس بیانیه دختران انقلاب توسط دختر شهید سیدرضی موسوی قرائت شد. دختران در این بیانیه از مسئولان خواستند، مراقب خطای شناختی بوده و به دشمن فرصت حرکت و فضاسازی رسانه‌ای علیه حجاب و عفاف را ندهند.
ر ادامه تأکید شد؛ با ادامه جنبش جهانی حمایت از خانواده از هیاهوی رسانه‌های دشمن نترسند. ما بانوان این مرز و بوم از تمام انسان‌های شریف می‌خواهیم با نسل‌کشی سازمان یافته رژیم صهیونیستی در غزه مقابله جدی کنند، زنانی که مقاومت و پایداری آنها رشحاتی از مقامت زنان مسلمان است.  
 
در این مراسم بزرگترین همخوانی سرود حجاب با اجرای ابوذر روحی و دو هزار نوجوان برگزار شد و ۳۱۳ دختر کم‌حجاب به دست مادران شهدا و به خواسته خود چادری شدند، همچنین روسری متبرک به حرم اباعبدالله الحسین(ع) به خانواده‌ها اهدا شد.
 
در ادامه این مراسم یک بانوی آذربایجانی و دو خواهر به نام‌های سکینه و زینب پیروعلی از کشور تایلند که حجاب چادر را برای خود انتخاب کرده‌اند، صحبت کردند. زینب پیروعلی گفت: من به کشورهای زیادی همچون امریکا رفته‌ام و می‌توانستم بی‌حجاب باشم، اما همیشه احساس می‌کردم خداوند ناظر اعمال ماست و باید آنگونه باشم که او می‌خواهد.
 
همزمان با طنین‌انداز شدن صدای اذان مغرب به افق تهران، تعدادی از دختران به دست دختر شهید رئیسی، چادر به سر کردند و مراسم اجتماع دختران انقلاب به پایان رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر