صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۹ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳

آمریکا: به تحریم‌ها متعهدیم و در ۶ ماه آینده روی ایران متمرکز می‌‎شویم

آمریکا می‌گوید واشینگتن به همه تحریم‌هایی که علیه ایران وضع کرده ادامه خواهد داد و در ۶ ماه باقی‌مانده از دولت بایدن، روی رفتار ایران متمرکز می‌شود.
کد خبر : 924050

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست مطبوعاتی در  پاسخ به سوالی در ارتباط با ادعاهای حقوق بشری علیه ایران گفت: ما به اجرای همه تحریم‌های خود علیه ایران که تعدادی از آنها را به خاطر  حقوق بشر اعمال کرده‌ایم ادامه می‌دهیم.

به اذعان میلر، واشینگتن به بهانه‌های مختلف بیش از ۶۰۰ تحریم و محدودیت صادراتی را علیه ایران وضع کرده که شامل ادعاهای «حمایت از تروریسم، اقدام خصمانه علیه همسایگان و نقض حقوق بشر» است.

«جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید هم روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «بایدن در ۶ ماه آینده از دولت خود چه سیاستی در قبال ایران اتخاذ خواهد کرد» گفت: در ۶ ماه آینده دولت بایدن با همکاری با کامالا هریس معاون رئیس جمهور بر رفتار ایران تمرکز خواهد داشت و به پاسخگو کردن آن ادامه خواهد داد.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای واشینگتن علیه ایران گفت: این یعنی ایران را به خاطر تمام رفتارهای بی ثبات کننده ازجمله حمایت‌ از حزب الله لبنان، حماس و همچنین حمایت از حوثی‌ها ( انصارالله یمن) و از سوی دیگر ادامه حمایت از روسیه در جنگ علیه اوکراین ‌پاسخگو خواهیم کرد.

کربی در نهایت گفت: دولت بایدن در سه سال و نیم گذشته بیش از ۶۰۰ تحریم علیه ایران وضع کرده و به این تمرکز ادامه خواهد داد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر