صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستین موشک خارجی از خاک ژاپن به مدار می‌رود

یک استارتاپ تایوانی قصد دارد اوایل سال آینده به نخستین شرکت خارجی تبدیل شود که موشکی را از ژاپن پرتاب می‌کند.
کد خبر : 923980

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، صنعت فضایی در سال‌های اخیر در کشور‌های آسیایی به سرعت در حال رشد و توسعه بوده است. یکی از این موارد، شرکت راکت تایوانی است که ممکن است به عنوان آزمونی اولیه برای طرح‌های مرکز فضایی ژاپن در نظر گرفته شود.

شرکت راکت تایوانی «تی اسپیس» (TiSpace) در سال ۲۰۱۶ تأسیس شده و به دنبال توسعه و پرتاب موشک‌های سبک است که بتواند ماهواره‌های کوچک را به مدار کم‌ارتفاع زمین برساند، اگرچه لازم به ذکر است که تاکنون پرتاب موفقیت‌آمیزی نداشته، هدف این شرکت کمک به توسعه زیرساخت‌های فضایی تایوان و ارائه خدمات پرتاب برای مشتریان منطقه‌ای است.

پرتاب زیر مداری برنامه ریزی شده توسط شرکت تایوانی با موانع نظارتی و تأخیر در میان سؤالاتی درباره اینکه آیا ژاپن باید تجارت خارج از کشور را به عنوان بخشی از تلاش خود برای دو برابر کردن اندازه صنعت فضایی ۴ تریلیون ینی (۲۶ میلیارد دلاری) در دهه آینده بپذیرد یا خیر، مواجه شده است.

در همین حال، ژاپن در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک مرکز فضایی در جزیره Tanegashima است. این جزیره به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی برای پرتاب موشک‌ها، یک گزینه ایده آل برای چنین هدفی محسوب می‌شود. ژاپن قصد دارد با ایجاد این مرکز فضایی، زیرساخت‌های پرتاب موشک و راه اندازی ماهواره را توسعه داده و همچنین خدمات پرتاب را برای شرکت‌های داخلی و بین المللی ارائه دهد.

در این میان، شرکت تایوانی می‌تواند به عنوان یک آزمون اولیه برای طرح‌های ژاپن عمل کند. اگر این شرکت تایوانی بتواند با موفقیت، خدمات پرتاب را از مرکز فضایی ژاپن دریافت کند، این موضوع می‌تواند نشان دهنده توانایی و آمادگی این مرکز برای ارائه خدمات به شرکت‌های منطقه‌ای باشد. همچنین این همکاری می‌تواند زمینه ساز توسعه بیشتر روابط فضایی بین تایوان و ژاپن باشد.

شرکت راکت تایوانی تی اسپیس می‌تواند به عنوان یک آزمون اولیه برای طرح‌های مرکز فضایی ژاپن عمل کند و موفقیت این همکاری نشان دهنده توانایی و آمادگی ژاپن برای ارائه خدمات پرتاب به شرکت‌های منطقه‌ای و همچنین تقویت روابط فضایی بین تایوان و ژاپن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر