صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا:

شاهانی: ادامه یافتن سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در دولت جدید جهش و ارتقا را به ارمغان می‌آورد

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه امیدوار هستیم دولت جدید هم روی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها برنامه ریزی داشته باشد، گفت: اگر تحقق این سند ادامه یابد بر مبنای آن می‌توان جهش و ارتقا را در دانشگاه‌ها از جنبه‌های مختلف شاهد بود.
کد خبر : 923963

امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه سند دانشگاه اسلامی سند خوبی است، تاکید کرد: سند دارای ۴ بخش فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و مدیریتی دانشگاه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را در دستور کار هیئت رئیسه قرار داده ام، ادامه داد: از معاونان خواستار شده ام که روی حوزه‌های مختلف کار کرده و گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

شاهانی اضافه کرد: روی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی کار تخصصی انجام شده است، نگرش آن این بوده که دانشگاه اسلامی باید از هر نظر آموزش، پژوهش، فرهنگ، فناوری و ساختار‌های اداری و مدیریتی دانشگاه درجه یک باشد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها سند بسیار خوبی است و اینکه اگر بر مبنای یک نقشه راه منحصر به فرد و واحد که در مراجع بالادستی تصویب شده، حرکت کنیم برای دانشگاه‌ها نقطه قوت به شمار می‌آید.

شاهانی با بیان اینکه امیدوار هستیم دولت جدید هم روی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها برنامه ریزی داشته باشد، گفت: اگر تحقق این سند ادامه یابد بر مبنای آن می‌توان جهش و ارتقا را در دانشگاه‌ها از جنبه‌های مختلف شاهد بود.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین بیان کرد: درصد قابل قبولی از سند اسلامی شدن دانشگاه را در بخش‌های مختلف اجرا و عمل کرده ایم، اما دانشگاه‌های ایرانی کمتر روی بخش معاون مالی این سند تمرکز کرده اند؛ چرا که از نظر اداری و تربیت نیروی انسانی و آیین نامه‌های بالادستی با مشکلات و کند شدن مسیر مواجهه شده ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر