صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سینمای مقاومت جهان با نمایش فیلم «اردوگاه تیارویه» در سینماتک موزه هنر‌های معاصر تهران

در ادامه نمایش فیلم‌های سینمای مقاومت جهان، فیلم «اردوگاه تیارویه»، یکشنبه ۷ مردادماه در سینماتک موزه هنر‌های معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.
کد خبر : 923945

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ادامه نمایش فیلم‌های سینمای مقاومت جهان، فیلم «اردوگاه تیارویه»، محصول سال ۱۹۸۸ (الجزایر، سنگال و تونس)، به کارگردانی و نویسندگی «عثمان سمبِنه»، یکشنبه ۷ مردادماه در سینماتک موزه هنر‌های معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

«عثمان سمبِنه»، نویسنده و کارگردان صاحب‌نام آفریقایی است که میان همکاران خود به سردمدار کهنه‌کار سینمای آفریقا شهرت داشت و باتکیه‌بر سخن‌گفتن از زبان ملت‌های بی‌زبان، آثار مکتوب و تصویری متعددی را خلق کرد.

داستان فیلم درباره گروهی از سربازان آفریقایی است که در جنگ کشور‌های اروپایی جنگیده‌اند و به آفریقا برگردانده می‌شوند. به آنها قول داده می‌شود که حقوق آنان پس از پایان نبرد پرداخت شود. تعدادی از آنها که در خدمت ارتش فرانسه هستند به اردوگاه منتقل می‌شوند تا پس از تسویه‌حساب به سمت خانواده‌های خود حرکت کنند.

فرمانده پادگان برخلاف وعده‌ای که داده شده، تصمیم می‌گیرد با تبانی، در تبدیل فرانک فرانسه به پول رایج آفریقا، نیمی از حقوق سربازان را نپردازد و....

علاقه‌مندان برای دیدن این فیلم می‌توانند روز یکشنبه ۷ مردادماه ساعت ۱۵ به خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنر‌های معاصر تهران، سالن سینماتک مراجعه کنند. ورود برای عموم آزاد و رایگان است

انتهای پیام/

ارسال نظر