صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۳ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

پاسخ محققان به نیاز جامعه با تقویت خدمات بهداشتی و درمانی/ ۱۰ طرح تحقیقاتی اجرا شد

رئیس مرکز تحقیقات سلامت جامعه دانشگاه آزاد اصفهان گفت: در این مرکز به سمت پژوهش‌های بنیادی اپیدمیولوژیک و بالینی برای تقویت خدمات بهداشتی و درمانی رفتیم تا با اصلاح ضعف‌های بهداشتی به نیازهای جامعه پاسخ دهیم.
کد خبر : 923899

خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ حسین بوذری؛ مینو متقی دکترای پرستاری (گرایش سلامت جامعه) و عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را در این دانشگاه آغاز کرده و از خرداد ۱۴۰۱ مسئولیت مرکز تحقیقات سلامت جامعه را برعهده گرفته است.

مرکز تحقیقات سلامت جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با هدف به‌کارگیری دانش بشری و توسعه علم، فعالیت‌ در زمینه پژوهش‌های بنیادی اپیدمیولوژیک و بالینی برای تحول در حوزه بهداشتی و درمانی و ترغیب و حمایت از محققان بهداشت و درمان فعالیت خود را آغاز کرده است.

{$sepehr_key_719}

خبرنگار آنا، ابعاد مختلف فعالیت مرکز تحقیقات سلامت جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان را با مینو متقی رئیس این مرکز در میان گذاشته است.

متقی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: مرکز تحقیقات سلامت جامعه با تصویب شورای گسترش علوم پزشکی به تاریخ 96/08/21 با اهداف مهمی فعالیت خود را آغاز کرد.

مرکز تحقیقات سلامت جامعه با چه هدفی تأسیس شد؟

وی، نخستین هدف از تأسیس مرکز تحقیقات سلامت جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان را توسعه و به‌کارگیری دانش بشری در زمینه علم عنوان و اظهار کرد: سلامت جامعه نیازمند پژوهش‌های بنیادی است و در مرکز تحقیقات سلامت هم به سمت پژوهش‌های بنیادی اپیدمیولوژیک و بالینی برای تقویت خدمات بهداشتی و درمانی رفتیم تا با اصلاح ضعف‌های بهداشتی به نیازهای جامعه پاسخ دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، جمع‌آوری، تنظیم و طبقه‌بندی اسناد، مقالات و مدارک مربوطه و انتشار آنها را از دیگر اهداف تأسیس این مرکز برشمرد و تبیین کرد: البته مهم‌ترین هدف را تربیت نیروی انسانی قرار داده‌ایم و درصددیم دانشجویان و جوانان مستعد و علاقه‌مند را به کار تحقیق و پژوهش سوق داده و ترغیب کنیم.

سلامت جامعه نیازمند پژوهش‌های بنیادی است و در مرکز تحقیقات سلامت هم به سمت پژوهش‌های بنیادی اپیدمیولوژیک و بالینی برای تقویت خدمات بهداشتی و درمانی رفتیم تا با اصلاح ضعف‌های بهداشتی به نیازهای جامعه پاسخ دهیم

متقی متذکر شد: به‌کارگیری محققان در مرکز تحقیقات سلامت جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان می‌تواند علاوه بر جذب ایده‌های نو و جدید، راهکارهای علمی و بهداشتی متنوعی را به این مرکز هدیه کند و ایده‌های کاربردی قطعاً در صورت اجرا می‌تواند گره‌های کشور را باز کند.

وی با تأکید بر همکاری علمی و پژوهشی مرکز تحقیقات سلامت جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با سایر نهادها و ارگان‌ها تشریح کرد: تلاش برای جلب توجه و همکاری مراکز تحقیقاتی و اجرایی در کشور می‌تواند منجر به دستاوردهای بهداشتی و درمانی متعددی شود.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان توضیح داد: همکاری علمی با مراکز تحقیقاتی و آموزشی سایر کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی هم با رعایت قوانین و مقررات دولت جمهوری اسلامی می‌تواند به ارتباطات علمی بینجامد و این مرکز تحقیقات به دستاوردهای مهمی برسد.

متقی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا درباره دستاورد‌های به دست آمده در مرکز تحقیقات سلامت جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: برگزاری بیش از ۱۰۰ کارگاه درآمدزا درراستای افزایش آگاهی افراد از وضعیت سلامت خویش و جامعه و انجام اقدامات لازم و برگزاری بیش از ۵۰ کارگاه برای دانشجویان رشته پرستاری، مامایی، اتاق عمل، تربیت بدنی، روانشناسی برای ارتقای دانش در رشته‌های ذکر شده از مهم‌ترین دستاوردهاست.

از اجرای طرح غربالگری کووید ـ ۱۹ تا غربالگری سلامت جسمانی

وی، طرح غربالگری کووید ـ ۱۹ در کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان را دیگر دستاورد مرکز تحقیقات سلامت جامعه این دانشگاه بیان و تشریح کرد: طرح پایش و غربالگری در زمینه وضعیت سلامت جسمانی، کنترل فشارخون و قند خون در تمام کارکنان و اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با همکاری مرکز بهداشت استان اصفهان و چاپ بیش از ۱۵۰ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی با افیلیشن مرکز تحقیقات سلامت جامعه از دیگر موفقیت‌هاست.

{$sepehr_key_720}

رئیس مرکز تحقیقات سلامت جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اعلام اینکه ۱۰ طرح‌ تحقیقاتی درون و برون‌دانشگاهی را اجرا کردیم، ادامه داد: انجام خدمات پژوهشی و توانمندسازی دانشجویان در زمینه پژوهش و برگزاری سه همایش ملی با عنوان ارتقای سلامت فرد خانواده و جامعه از دیگر مهم‌ترین دستاوردهاست.

متقی، تازه‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش روی مرکز تحقیقات سلامت جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان را اینگونه برشمرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ارتقای سلامت افراد جامعه با دو هدف درآمدزایی و ارتقای سلامت جامعه، برگزاری سومین همایش ارتقای سلامت فرد خانواده و جامعه، پویش غربالگری و بررسی وضعیت سلامت کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان، برگزاری کارگاه‌ ارتقای دانش و سلامت آحاد جامعه در مراکز دندانپزشکی، برگزاری کارگاه‌های برای ارتقای دانش و سلامت آحاد جامعه در داروخانه‌ها و برگزاری کارگاه‌های درراستای ارتقای دانش و سلامت آحاد جامعه در مراکز ورزشی.

وی درباره اینکه فعالیت‌های در دست اقدام مرکز تحقیقات سلامت جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان چیست؟ چنین پاسخ داد: انعقاد قرارداد‌های مختلف در زمینه اجرای طرح‌های پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های مرتبط با سلامت با صنایع و برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی در زمینه سلامت برای کارکنان علوم پزشکی کشور عراق را در حال بررسی و اقدام داریم.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به فعالیت مرکز و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته و در دست اجراست، آینده درخشانی در انتظار مرکز تحقیقات سلامت جامعه واحد اصفهان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر