صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۳۵ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

رهبر کره شمالی: اظهار دوستی ترامپ برایم مهم نیست

کره‌شمالی امروز (سه‌شنبه دوم مرداد) در اولین واکنش به اظهارات «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر دوستی با «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، تاکید کرد که این اظهارات برای پیونگ‌یانگ اهمیتی ندارد.
کد خبر : 923668

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دونالد ترامپ در سخنرانی اخیر خود در مجمع انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه برای پذیرش نامزدی این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری تمایل آشکار خود را برای تعامل مجدد با کیم جونگ اون اعلام کرد.

وی در سخنرانی خود گفته بود: من با کیم جونگ اون خیلی خوب کنار آمدم، خوب است که با کسی کنار بیایم که سلاح‌های هسته‌ای زیادی دارد یا چیز‌های دیگر. با او کنار آمدم و پرتاب موشک از کره شمالی را متوقف کردم. اکنون، کره شمالی دوباره در حال فعالیت است، اما زمانی که بازگردم، با او کنار می‌آیم. او هم دوست دارد من را ببیند. فکر کنم دلش برایم تنگ شده است!

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در حالی که در گزارشی نوشت اظهارات ترامپ باعث ایجاد اشتیاق به حفظ روابط کره شمالی و آمریکا شده، اما از آمریکا درخواست کرد تا برخورد مناسب‌تری نسبت به کره شمالی داشته باشد.

همزمان این خبرگزاری تاکید کرد که برای پیونگ یانگ اهمیتی ندارد که چه کسی برنده انتخابات در آمریکا شده و راهی کاخ سفید می‌شود.

این خبرگزاری افزود: هر دولتی در ایالات متحده به قدرت برسد، فضای سیاسی که به دلیل درگیری‌های داخلی دو حزب آشفته است، تغییر نمی‌کند و پیونگ یانگ اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد.

براساس این گزارش، کره‌شمالی تاکید کرده که سیاست خارجی یک کشور و احساسات شخصی باید به طور دقیق از هم متمایز شوند، زیرا که ایالات متحده بدترین و مداوم‌ترین سیاست خصمانه را نسبت به این کشور دنبال کرده است.

ترامپ و کیم سه بار با یکدیگر دیدار داشتند، اما مذاکرات جدی میان آنها در سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ شمسی) بدون دستیابی به توافق در هانوی پایتخت ویتنام متوقف شد. از آن زمان، کره شمالی تمرکز خود را بر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی از جمله پرتاب موشک بالستیک، قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر