صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ساخت دستگاه کنترل از راه دور مغز انسان!

محققان دستگاهی ساخته‌اند که با کمک میدان‌های مغناطیسی مغز انسان را از فاصله دور کنترل و هدایت می‌کند.!
کد خبر : 923655

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل ازوی آی او نیوز ، محققان موسسه علوم پایه کره جنوبی (IBS) یک دستگاه کنترل از راه دور با برد بلند و ظرفیت بالا ساخته اند و اکنون قصد دارند این فناوری را برای روش‌های پزشکی غیرتهاجمی به کار گیرند.

این فناوری با القای غرایز «مادرانه» روی موش‌های ماده آزمایش شده است. محققان همچنین با قراردادن برخی از موش‌های آزمایشگاهی در معرض میدان‌های مغناطیسی طراحی شده برای کاهش اشتها، وزن بدن آنها را ۱۰ درصد کاهش دادند. 

«چئون جین وو» «Cheon Jinwoo» سرپرست این پژوهش و استاد شیمی و نانوپزشکی IBS، گفت: «این اولین فناوری در جهان است که آزادانه مناطق خاصی از مغز را با استفاده از میدان‌های مغناطیسی کنترل می‌کند. 

کاربرد این سخت افزار جدید چیست؟ 

چئون گفت که قصد دارد از این سخت افزار جدید برای انواع کاربرد‌های مورد نیاز در مراقبت‌های بهداشتی درمانی استفاده کند. 

چئون اظهار کرد: «انتظار داریم بتوانیم از این فناوری به طور گسترده‌ای برای شناخت عملکرد‌های مغز، شبکه‌های عصبی مصنوعی پیچیده، فناوری‌های رابط دو طرفه مغز و رایانه و درمان‌های جدید برای اختلالات عصبی استفاده کنیم.» 

اگرچه کنترل ذهن از راه دور کمی علمی تخیلی به نظر می‌رسد، اما متخصصان تاکید دارند میدان‌های مغناطیسی دهه هاست با موفقیت در تصویربرداری پزشکی مورد استفاده قرار گرفته اند.

«فلیکس لِروی» «Felix Leroy» دانشمند ارشد در موسسه علوم اعصاب اسپانیا، در مقاله‌ای گفت: «مفهوم استفاده از میدان‌های مغناطیسی برای دستکاری سیستم‌های بیولوژیکی اکنون به خوبی جا افتاده است.» 

وی، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی [MRI]، تحریک مغناطیسی مغز و هایپرترمی مغناطیسی برای درمان سرطان را از جمله کاربرد‌های میدان‌های مغناطیسی در حوزه‌های مختلف پزشکی معرفی کرد.

این روش که به طور رسمی، «ژنتیک مکانیکی مغناطیسی» (MMG) خوانده می‌شود، به دکتر چئون و همکارانش در هنگام ایجاد فناوری تنظیمات مغزی کمک کرده است. آنها اختراع خود «نانو مایند» «Nano-MIND» نام گذاری کرده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر