صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۱۲ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
در اجلاس روسای دانشگاه‌ها؛

زلفی گل: ردیف بودجه پرداخت مطالبات حق‌التدریس دانشگاه‌ها تصویب شد/ با تاسیس انجمن حکمرانی عتف موافقت شد

وزیر علوم گفت: ردیف بودجه برای پرداخت مطالبات حق التدریس دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در قانون ذکر شده که آن را ابلاغ می‌کنیم و تا اواخر مرداد به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود.
کد خبر : 923481

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم امروز (دوشنبه، یک مرداد ۱۴۰۳) در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، اظهار کرد: ضمن تشکر از معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: شانس بزرگی که به عنوان وزیر علوم در این دوره آوردم این بود که همیشه معاون اول رئیس جمهور شهید مشکلات را سریع حل می‌کردند. همچنین از دبیران سابق و فعلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه‌ها تشکر می‌کنم که در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها کمک حال ما بودند. همچنین، از مجلس محترم هم بابت تمام حمایت‌ها تشکر لازم را دارم؛ چرا که هیج وقت زمانمان برای انجام مسائل آموزش عالی بیراهه نمی‌رفت.

وزیر علوم ادامه داد: همانطور که رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد، باید گفت که گوشواره خدمت در دولت شهید رئیسی برای همیشه افتخار ماست و از این بابت خداوند را شاکر هستیم.

زلفی گل گفت: ردیف بودجه برای پرداخت مطالبات حق التدریس دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در قانون ذکر شده که آن را ابلاغ می‌کنیم و تا اواخر مرداد به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود.

وی افزود: سال گذشته لایحه‌ای را به مجلس ارسال کردم و در آن برای حل مشکلات ۴ دانشگاه درخواست تامین بودجه داشتم که در این زمینه ۷۵ میلیارد تومان به بودجه دانشگاه شهید چمرمان اضافه شد، قول میدهم حقوق و مطالبات حق التدریس این دانشگاه به کمک دکتر علی خطیبی معاونت مالی وزارت علوم حمایت بیشتری شود.

زلفی گل خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: تغییر و جابجایی در سمت‌های ریاست دانشگاه امری طبیعی است و خواهشمندم حتما تا پایان دولت تمام فعالیت‌های خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید، حتی ممکن است دولت چهاردهم تشخیص دهد که شما باید در دولت باقی بمانید، پس مسیر حرکت خود را برای پیشرفت کشور پررنگ‌تر کنید؛ چرا که شما استاد دانشگاه و چهره‌های علمی هستید و هدفی مهم‌تر از توسعه کشور نیست.

وزیر علوم اضافه کرد: از شما روسای دانشگاه‌ها خواستار هستم که حتما صادقانه رفتار و عمل کنید و به هیچ عنوان حساسیت پایان دولت را به خود راه ندهید و حتما اولویت‌ها را هر چه سریع‌تر انجام دهید و درخواست دارم حتما تجربه نگاری را پیش بگیرید.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جمهوری اسلامی ایران، مردم سالاری دینی است؛ تاکید کرد: به ملت ایران بابت انتخاب رئیس جمهور دولت چهاردهم تبریک عرض کرده و آرزوی موفقیت داریم.

وزیر علوم ادامه داد: علم به انسان قدرت فرامکانی و فرا زمانی می‌دهد، پس سرمایه گذاری برای علم و فناوری و نوآوری بهترین نوع سرمایه گذاری است، باید تلاش کنیم عقل و علم انسان افزایش یابد.

زلفی گل گفت: دانش و دانایی به انسان توانایی و تقاضا عرضه می‌کنذ، از این رو وزارتخانه‌های آموزشی جایگاه ارزنده دارند. وزیر علوم با بیان اینکه رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درخواست برگزاری انجمن‌هایی را داشت تا روسای دانشگاه‌ها بتوانند دور هم جمع شده و نظرات نخبگانی ارائه دهند؛ تاکید کرد: این مسئله را با دبیر شورای عالی عتف مطرح کردم و به این نتیجه رسیدیم که در وزارتخانه انجمن‌های علمی مستقر هستند، پس تصمیم به تاسیس انجمن حکمرانی علوم، تحقیقات و فناوری را جهت انتقال تجربیات گرفتیم و وزرای دوره‌های پیشین به عنوان هیئت موسس این منصوب خواهند شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر