صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۴۷ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
در اجلاس روسای دانشگاه‌ها؛

طاهری‌نیا: دایره المعارف سرواژه‌های وزارت علوم به شکل شناسنامه‌ای تدوین می‌شود

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: دایره المعارف سرواژه‌های وزارت علوم را به شکل شناسنامه‌ای تدوین می‌کنیم تا از اقدامات دولت سیزدهم در آموزش عالی با خبر شویم.
کد خبر : 923469

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقر طاهری نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش امروز (دوشنبه، یک مرداد ۱۴۰۳) در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، با بیان اینکه مخاطب اصلی بحث‌های امروز جامعه دانشگاهی و ترغیب کننده مسائل فناوری است که در اینجا حضور ندارند؛ تاکید کرد: به سخنگوی وزارت علوم پیشنهاد می‌کنم از طریق بازنشر حتما اطلاعات را به آنها منتقل کنیم.

وی افزود: دایره المعارف سرواژه‌های وزارت علوم را به شکل شناسنامه‌ای تدوین می‌کنم، مثلا سامانه نان از چی گرفته شده است؟ متولی آن چه کسی است یا هدف آن کدام است؟، به روسای دانشگاه‌ها فرم را ارسال می‌کنم و خواستارم که حتما برای تدوین هر چه سریع‌تر کتاب آنها را مطالعه کرده و بازخورد دهند.

تقاضای سرعت در جذب هیئت علمی‌ها را داریم

در ادامه، علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از مهم ترین رسالت های دانشگاه ها را در بحث جذب هیئت علمی عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه کارهای زیادی در این راستا انجام شد، اما اگر با دقت نظر صورت می‌گرفت، می‌توانست برای آینده دانشگاه هم مفید باشد.

وی افزود: سرعت در روند تصمیم گیری‌ها باعث می شود تا جذب هیئت علمی تعیین تکلیف شود‌؛ چرا که تحقق آن سرمایه ای برای دانشگاه‌ها خواهد بود، پس به منظور بهبود بدنه هیئت علمی‌ها درخواست رسیدگی هر چه سریع‌تر به این مسئله را داریم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر