صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۴۷ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
در اجلاس روسای دانشگاه‌ها؛

کرمی: شکایت ۶۶ دانشگاه بازرسی شد

رئیس بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم گفت: در ۳ سال گذشته توانستیم ۶۶ بازرسی از دانشگاه‌ها انجام دهیم.
کد خبر : 923466

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد کرمی رئیس بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم امروز (دوشنبه، یک مرداد ۱۴۰۳) در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، گفت: در حوزه رصد و پایش اقدامات بسیاری در بحث کارکنان دانشگاه‌های غیر انتفاعی است اقدامات گسترده انجام دادیم که حق و حقوق بسیاری از این دانشگاه‌ها احقاق نمی‌شد و مرجعی برای رسیدگی وجود نداشت و پیگیری‌هایی صورت گرفت و از امروز کارکنان و اعضای هیئت علمی می‌توانند تمام حق و حقوق خود را احقاق کنند.

وی افزود: در سه سال گذشته توانستیم ۶۶ بازرسی از دانشگاه‌ها انجام دهیم.

کرمی از انتصاب بازرسان ماده ۹۱ در این دوره برای اولین بار در آموزش عالی خبر داد و گفت: ۴۰ نفر در قالب بازرسان معتمد و متخصص در سراسر کشور منصوب برای کمک به دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات شده اند. در حوزه پاسخ گویی به شکایات در هرکدام از سال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ ده هزار و در سال جاری تاکنون ۴۶۰۰ شکایت را بررسی و جواب دادیم.

وی افزود: رابطان دفتر بازرسی را در سامانه شکایت به صورت یک شبکه درآوردیم و با این اقدام مکاتبات متعدد پیگیری شکایت کم شد و کار سرعت گرفت.

کرمی در ادامه سخنان خود گفت: در دور اول سفر‌های استانی دولت و وزیر علوم، ۲۳ میز ارتباطات مردمی برگزار و ۳۲۰۰ درخواست بررسی شد و در دوم سفر‌ها نیز شانزده میز ارتباطات مردمی برگزار شد و دو هزار مطالبه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر