صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۹ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
در اجلاس روسای دانشگاه‌ها؛

حجت‌الاسلام رستمی: مراقب باشیم، حرکت دانشگاه‌ها به سمت اهداف انقلاب کاسته نشوند

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه آموزش عالی کشور شما روسا هستید، گفت: با یک ظرفیت مضاعف در آموزش عالی مواجهه هستیم و باید مراقب باشیم که حرکت دانشگاه‌ها به سمت اهداف انقلاب کاسته نشوند.
کد خبر : 923345

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها صبح امروز (دوشنبه، یک مرداد ۱۴۰۳) در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: حضور رئیس جمهور شهید یک فرصت گرانقدری بود که خدا به نظام‌جمهوری اسلامی ایران عنایت کرد و بیشتر شما در ابتدای دولت سیزدهم شرایط را می‌دانستید، رئیس جمهور شهید در شرایط بحرانی کشور را تحویل گرفت. به صورتی که وضعیت ذخایر استراتژیک کشور بحرانی بود، در آن زمان اقتصاد دانان مطرح هم نامه‌ای به رئیس جمهور شهید ارسال و عنوان کردند کشور باید منتطر تورم ۳ رقمی باشد. اما، با کمک خدا شهیدمان زیر بار مشکلات شانه خالی نکرد و اتفاقات بزرگی را رقم زد. 

وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: ۳ سال در نظام‌جمهوری اسلامی مسئولیتی پذیرفتید که پر رشد و شتاب و امیدوارانه و معتقد به فعال کردن ظرفیت دانشگاه بوده این دوره ارزشمند و قابل دفاع است و این افتخار باید ادامه یابد.

حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مال ملت شهید داده، قهرمان پرور و پای کار است؛ تاکید کرد: رئیس جمهور منتخب ما گفتند از من برنامه نخواهید کشور برنامه دارد، مانند سیاست ابلاغی رهبری، برنامه هفتم، افق و مسیر روشن است دست جریان دانشگاهی نیز برای پیشنهاد و کمک و نقد دولت بازتر و روشن‌تر است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه بزرگترین سرمایه آموزش عالی کشور شما روسا هستید، ادامه داد: ما با یک ظرفیت مضاعف در آموزش عالی مواجهه هستیم و باید مراقب باشیم که حرکت دانشگاه‌ها به سمت اهداف انقلاب کاسته نشوند این جابجایی مسئولیت برای کسانی که به مسئولیت خود خوب عمل کرده‌اند به عنوان یک انتقال ماموریت به مأموریت دیگر به شمار می‌‌آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر