صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
برزویی در گفت‌وگو با آنا:

دانشگاه فرهنگیان مرجعیت علمی تعلیم و تربیت اسلامی جهان را بر عهده می‌گیرد

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه مرجعیت علمی تعلیم و تربیت اسلامی جهان را بر عهده خواهد گرفت و ممکن است در آینده ما معلمانی را برای خارج از کشور به‌ویژه کشور‌های همسو با ایران تربیت و اعزام کنیم.
کد خبر : 923326

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ توسعه و ارتقای فرهنگ ایرانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ سال‌های گذشته آموزش‌وپرورش برای تحقق این مهم برخی از معلمان را به خارج از کشور اعزام می‌کردند؛ اما از آنجایی‌که تعداد دانش‌آموزان با رشد نزولی روبه‌رو شد، برگزاری  آزمون اعزام به خارج فرهنگیان متوقف شد؛ اما طبق اعلام سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، قرار است این آزمون در سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

دانشگاه فرهنگیان فقط معلمان را جذب می‌کند

از آنجایی‌که قرار است امسال یک برنامه تحولی در دانشگاه فرهنگیان رخ دهد، رجبعلی بروزیی رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: معلم ویژگی‌های خاص خود را دارد و دانشگاه فرهنگیان فقط معلمان را جذب می‌کند. این دانشگاه با انتشار فراخوان جذب هیئت‌علمی برای تکمیل فرآیند جذب هیئت‌علمی خود از طریق سامانه به جذب اقدام می‌کند؛ بنابراین کسانی‌که علاقه دارند در این فراخوان شرکت کنند و به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان مشغول به فعالیت شوند، باید شرایط فراخوان را به‌خوبی مطالعه کنند.

امکان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان برای دانشجویان ایرانی در خارج از کشور

برزویی با بیان اینکه شرایط اعزام معلم به خارج از کشور و استخدام معلم در خارج از کشور، از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، ابراز کرد: دانشجویان ایرانی که در خارج کشور هستند نمی‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

تربیت معلمان و اعزام به خارج از کشور

وی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان مرجعیت علمی تعلیم و تربیت اسلامی جهان را بر عهده خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: این دانشگاه مرجعیت علمی تعلیم و تربیت اسلامی جهان را بر عهده خواهد گرفت و  ممکن است در آینده ما معلمانی را برای خارج از کشور به‌ویژه کشور‌های همسو با ایران تربیت و اعزام کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر