صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۵ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
در اجلاس روسای دانشگاه‌ها؛

رازینی: پیگیر پرداخت پژوهانه ماهیانه به دانشجویان استعداد درخشان هستیم

معاون آموزشی وزارت علوم درباره حمایت از نخبگان گفت: پرداخت پژوهانه ماهیانه به دانشجویان استعداد درخشان از برنامه‌های پیش روی وزارت علوم است.
کد خبر : 923285

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح الله رازینی معاون آموزشی وزارت علوم صبح امروز (دوشنبه، یک مرداد ۱۴۰۳) در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، اظهار کرد: تقویت نقش آموزش در نظام عتف، ارتقای مهارت افزایی و اشتغال پذیری، نیازمحوری و تقاضا محوری، حمایت از نخبگان و استعداد‌های درخشان و بهبود الگوی حکمرانی و بهره‌وری از جمله اهداف معاونت آموزشی بوده است.

وی افزود: بسته مهارتی و اشتغال پذیری به برنامه‌های درسی کارشناسی اضافه شده که شامل دروس کاربینی، کارآموزی، کارورزی، مهارت‌های نرم شغلی و کارآفرینی از ۵ تا ۱۵ واحد برای هر دانشجوست.

رازینی تصریح کرد: در سال گذشته و در سال جاری دستگاه‌های اجرایی کدرشته محل‌های اختصاصی برای بورس جهت حمایت از دانشجویان تعریف کرده اند.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره اقدامات وزارت علوم پیرامون نیاز محوری و تقاضا محوری گفت: دستگاه‌ها ۴ هزار نیاز در سامانه نان ثبت کرده اند که استادان می‌توانند از آن طریق دانشجو جذب کنند. رشد بیش از ۱۰۲ درصدی بازنگری برنامه‌های درسی را داشته ایم. انتظارت ما دریافت نرخ دقیق بیکاری و اشتغال در هر استان به تفکیک رشته تحصیلی است.

وی درباره حمایت از نخبگان اظهار کرد: پذیرش دانشجویان استعداد درخشان ۱۰۳ درصد و دانشجویان کارشناسی ارشد ۳۰ درصد رشد داشته است. همچنین، پرداخت پژوهانه ماهیانه به آنها را جزء برنامه‌های پیش روی خود قرار داده ایم.

رازینی با اشاره به اینکه بهبود الگوی حکمرانی و بهره وری و ساماندهی موسسات غیر دولتی و آموزش آزاد در گروه تقویت کارگروه‌های استانی است. از طریق همکاری با دانشگاه فرهنگیان در ۱۱۵ رشته محل حدود ۲ هزار دانشجو پذیرش کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر