صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برای سعید راد دعا کنید/ تشریح آخرین وضعیت درمان بازیگر پیشکسوت از زبان دخترش

دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون توضیحاتی را درباره وضعیت درمانی و سلامت پدرش ارائه داد.
کد خبر : 923197

به گزارش  گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، نگاه راد دختر سعید راد بازیگر سینما و تلویزیون، با اشاره به مشکلات جسمانی که برای سعید راد در یک سال اخیر به وجود آمده است گفت: شهریور سال گذشته سعید راد در منزل و به دنبال یک زمین خوردگی دچار مصدومیت شد و پس از مراجعه به بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت و سپس از بیمارستان مرخص شد و در منزل استراحت می‌کرد و بعد از یک ماه توانست با واکر راه برود.

وی در ادامه توضیح داد: روند بهبودی پدرم ادامه داشت تا اینکه مجدد مشکل گذشته به دلیل اینکه پروتز مورد استفاده به خوبی در کمرش قرار نگرفته بود دوباره آشکار شد و بعد از مراجعه به بیمارستان دوباره عمل جراحی انجام شد و مدت هشت هفته فیزیوتراپی مداوم انجام می‌شد، اما متأسفانه علیرغم فیزوتراپی‌ها دیگر توانایی راه رفتن پیدا نکرد.

دختر سعید راد با اشاره به اینکه پدرش هم اکنون ۷۹ سال سن دارد، بیان کرد: به مرور از اواخر سال گذشته مشکلات دیگری همچون عفونت ریه و مثانه نیز به مشکلات راه رفتن پدرم اضافه شد و علیرغم مخالفت من و خانواده، با رضایت خودشان مورد عمل جراحی قرار گرفتند، اما متأسفانه عمل موفقیت آمیز نبود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ ماه است سعید راد در بستر بیماری است، گفت: هم اکنون پدرم تحت نظر پزشک در یکی از کلینیک‌های تهران در حال درمان است، اما مدت ۲ ماه است که روند درمان به خوبی پیش نمی‌رود و حالش بهبود پیدا نکرده است.

نگاه راد از عموم مردم و علاقه‌مندان سعید راد تقاضا کرد تا برای سلامتی این بازیگر سینما دعا کنند و گفت: در طی این مدت علاقه‌مندان، سینماگران و خانه سینما پیگیر وضعیت درمانی ایشان بودند و من از همه دوستان سپاسگزارم. بنا به خواسته ایشان و خانواده تاکنون خبر و تصویری از سعید راد منتشر نشده است.

لازم به یادآوری است، «احمدسعید حق پرست راد» با نام هنری سعید راد، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ۴ آبان ۱۳۲۶ در تهران متولد شد.

وی از سال ۱۳۴۷ فعالیت خود را در سینما آغاز کرد. «خداحافظ رفیق»، «تنگنا»، «با عشق مردن»، «صادق کرده»، «سفر سنگ» و «خشم و خون» از جمله آثار سینمایی است که سعید راد پیش از انقلاب در آنها به نقش‌آفرینی پرداخت.بازی در ده‌ها فیلم دیگر در این سال‌ها  او را به یکی از ستارگان سینما در دهه پنجاه تبدیل  کرد. او پس از انقلاب نیز در فیلم‌هایی همچون «برزخی‌ها»، «خط قرمز»، «عقاب‌ها» و «دادشاه» حضور داشت. سعید راد در اواسط دهه ۱۳۶۰ ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۷۸ پس از سال‌ها دوری از سینما به ایران آمد  و در سال ۱۳۸۲ با حضور درخشان در فیلم «دوئل»  به پرده سینما بازگشت.

«دوئل»، «پروانگی»، «گیرنده»، «پایان خدمت»، «عشق و جنون»، «در چشم باد»، «سرزمین کهن»، «زنده به گور» و «ترور خاموش» نیز از دیگر آثار سینماییو تلویزیونی است که است که سعید را د در آنها به ایفای نقش پرداخته است 

از جمله افتخارات سعید راد می‌توان به کسب دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد در بخش نگاه نو سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

 خبرگزاری آنا برای این هنرمند پیشکسوت آرزوی سلامتی و  فعالیت دوباره دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر