صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مقام مسئول معاونت علمی خبر داد؛

حمایت ۱۰۰ میلیون تومانی از تولید طرح‌هایی با محتوای هوش مصنوعی استادان

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: استادانی که دارای طرح‌هایی با محتوای هوش مصنوعی باشند، حمایت ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.
کد خبر : 923187

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شقایق حق‌جوی جوانمرد رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات معاونت علمی ریاست جمهوری در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (یکشنبه، ۳۱ تیر ۱۴۰۳) در وزارت علوم برگزار شد، با طرح این سوال که چرا هوش مصنوعی مهم است؟، اظهار کرد: این مسئله ۲ ویژگی دارد، یکی اینکه هوش مصنوعی به عنوان فناوری نوظهور تمام زندگی بشر و سبک زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


وی افزود: ویژگی دوم این است که هوش مصنوعی از بین تمام فناوری‌های نوظهور تنها فناوری است که مقام معظم رهبری آن را هدفگذاری کمی کرده‌اند و فرموده‌اند که باید در این عرصه جزء ۱۰ کشور برتر جهان قرار بگیریم.


حق جوی با بیان اینکه اگر به اندازه کافی با هوش مصنوعی مواجهه نشویم، در هم می‌شکنیم؛ چرا که هوش مصنوعی مزیت آسیب پذیری شدید را دارد.

مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان اینکه همواره این ترس وجود دارد که ظهور هوش مصنوعی مشاغل را از بین می‌برد؛ تاکید کرد: اگر مشاغل و حرفه‌های تخصصی آمادگی کافی جهت تعامل با این فناوری جدید را نداشته باشند به جای ارتباط حتما آسیب خواهیم دید.

حق جوی اضافه کرد: ستاد توسعه فناوری و هوش مصنوعی و رباتیک در کشور وجود نداشته است؛ بر همین اساس با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی "سند ملی هوش مصنوعی" را تدوین کرده ایم که با امضای رئیس فرهنگستان علوم ابلاغ شده است و اولین بند سند به لزوم توسعه و تربیت نیروی انسانی متخصص اشاره می‌کند.


وی اضافه کرد: طبق توافق وزارت علوم با معاونت علمی قرار است درس کاربرد هوش مصنوعی و تحول دیجیتال از مهر برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی به عنوان درس اختیاری لحاظ شود، در این راستا استادان طرح‌های خود را برای تولید محتوا ارائه می‌دهند و در صورت تایید از آنها حمایت‌های ۱۰۰ میلیون تومانی از ۱۰۰ استاد خواهد شد و همچنین به صورت محدود مبلغ یک میلیارد تومان به استادان متخصص و برجسته این حوزه در قالب کرسی اختصاص می‌دهیم. البته، در این حوزه رزومه و سوابق پژوهشی و علمی استادان در حیطه هوش مصنوعی به عنوان امتیاز لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر