صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ربات انسان‌نمای ژاپنی با میخ و چکش کار می‌کند

یک شرکت ژاپنی ربات انسان‌نمایی ساخته که می‌تواند میخ بکوبد و قابلیت صنعتی شدن دارد. این ربات از نظر ویژگی‌های فیزیکی بسیار به انسان نزدیک است.
کد خبر : 923168

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، شرکت ژاپنی توکیو روباتیکز (Tokyo Robotics) ربات انسان‌نمایی ساخته است که می‌تواند با میخ و چکش کار کند.

شرکت سازنده این ربات انسان‌نما که توروبو (Torobo) نام دارد ویدیویی از آن منتشر کرده است که ربات را در تلاشی هماهنگ و دقیق در حال کوبیدن یک میخ روی یک تکه چوب نشان می‌دهد.

ربات توروبو با قد ۱۶۶ سانتی‌متر، طول دسترسی ۶۸ سانتی‌متر بسیار به انسان نزدیک است. به گفته شرکت سازنده هر بازوی این ربات می‌تواند حداقل ۸ کیلوگرم بار و حداکثر ۲۰ کیلوگرم (با حالت قرار گرفتن آرنج در زاویه قائمه) را حمل کند که این قابلیت برای انجام تحقیقات و توسعه رباتیک در مرحله فعلی کافی است.

توکیو رباتیکز گفت: «نیروی برگشتی آنی از چکش از طریق خاصیت ارتجاعی مواد لاستیکی در دسته چکش، انحراف در حسگر‌های گشتاور و چرخ‌دنده‌های هارمونیک با قابلیت حرکت به عقب در ربات جذب می‌شود.»

ربات «توروبو» در تمام مفاصل به حسگر‌های گشتاور مجهز است و دارای گزینه توقف ایمن و اجرای وظایف کنترل‌شده است. این ویژگی‌ها سبب می‌شود که بتوان از این ربات در آینده برای انجام کار‌های مونتاژ، پخت و پز تعامل فیزیکی با انسان‌ها استفاده کرد.

کنترل گشتاور مفصلی امکان توقف ایمن تماس و اجرای وظایف با کنترل نیرو را فراهم می‌کند. به گفته این شرکت، کار‌های مونتاژ، پخت و پز و تعامل فیزیکی با انسان‌ها می‌تواند با خیال راحت‌تر و ماهرانه‌تر انجام شود. از ربات توروبو همچنین می‌توان برای تحقیق برای خودکارسازی کار‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر