صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۳ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
با رویکرد تحول دیجیتال صورت می گیرد؛

عربستان در تلاش برای سرمایه گذاری در زمینه فناوری آموزشی

عربستان سعودی در حال برداشتن گام‌هایی در زمینه فناوری آموزشی است و با سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی به دنبال تحول و بهبود این بخش است.
کد خبر : 923163

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه  خبرگزاری علم و فناوری آنا، دولت این کشور با شناخت پتانسیل‌های حوزه آموزش که به عنوان «فناوری آموزشی» یا «اجوتک» شناخته می‌شود، به طور فعال در حال ترویج ابتکارات مختلف است.

به گفته کارشناسان صنعت فناوری آموزشی، چشم‌انداز اجوتک در عربستان سعودی فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم می‌کند.

پلتفرم داده‌های سرمایه‌گذاری MAGNiTT نشان داده است که اکنون بخش اجوتک یکی از پنج حوزه با بیشترین سرمایه‌گذاری در این کشور است.

در سال ۲۰۲۳، استارتاپ‌های مستقر در عربستان در مجموع ۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کردند که ۶ درصد رشد نسبت به سال قبل داشته است.

علاوه بر این، بخش اجوتک در این کشور در سال ۲۰۲۲ رشد قابل توجهی داشته و نسبت به سال قبل ۲۰۶۹ درصد افزایش یافته است.

ناصر الشریف، مشاور ارشد سرمایه‌گذاری و خصوصی‌سازی در وزارت آموزش عربستان، در مقاله‌ای برای عرب نیوز به فرصت‌های موجود در این صنعت اشاره کرد.

او گفت: با سرمایه‌گذاری در فناوری آموزشی، سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی می‌توانند به بازاری به سرعت در حال رشد با تقاضای بالا برای راه‌حل‌های آموزشی نوآورانه دست یابند. جمعیت جوان زیاد عربستان و تمرکز قوی بر آموزش و تحول دیجیتال، زمینه مساعدی برای سرمایه‌گذاری در اجوتک ایجاد می‌کند.

او افزود: دولت عربستان از رشد بخش اجوتک از طریق ابتکارات، سیاست‌ها و برنامه‌های تامین مالی مختلف حمایت می‌کند. این حمایت شامل مشوق‌های مالی، اصلاحات مقرراتی و مشارکت با موسسات آموزشی است. این اقدامات نه تنها سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند، بلکه محیط مناسبی برای شکوفایی استارتاپ‌های مبتنی بر اجوتک فراهم می‌آورد.

الشریف همچنین اظهار داشت که سرمایه‌گذاری در بخش اجوتک عربستان فرصت‌هایی در بخش‌های مختلف اکوسیستم آموزشی ایجاد می‌کند. این شامل ایجاد پلتفرم‌های یادگیری آنلاین، کلاس‌های مجازی و فناوری‌های یادگیری تطبیقی و همچنین توسعه محتوای آموزشی متنوع ، آموزش بهتر معلمان و غیره است.

الشریف معتقد است که سرمایه‌گذاری در اجوتک عربستان با چشم‌انداز این کشور برای ایجاد اقتصاد مبتنی بر دانش همخوانی دارد.

دولت عربستان توسعه یک اقتصاد مبتنی بر دانش و بهبود کیفیت آموزش را به عنوان اهداف اساسی شناسایی کرده است. اجوتک به عنوان یک محرک کلیدی در دستیابی به این اهداف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر