صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماهواره رصدی دفاع ملی چین به مدار رفت

چین ماهواره جدید رصد زمین را از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانشی شمال چین به فضا فرستاد.
کد خبر : 922954

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین ماهواره جدید رصد زمین را به نام ماهواره «گائوفن-۱۱» (Gaofen-۱۱) از مرکز پرتاب ماهواره تایوان در استان شانشی شمال چین به فضا فرستاد تا برای سازمان دفاع ملی این کشور وظایف تعریف شده خود را اجرا کند.

این ماهواره ساعت ۱۱:.۳ صبح (به وقت پکن) توسط یک موشک حامل لانگ‌مارچ به فضا پرتاب و با موفقیت وارد مدار برنامه ریزی شده شد.

ماهواره مذکور ابزاری همه کاره برای بررسی زمین، برنامه ریزی شهری، طراحی شبکه راه، پیش بینی عملکرد محصول و حتی پیشگیری و کاهش بلایا است.

همچنین پشتیبانی اطلاعاتی را برای اجرای طرح کمربند و جاده و نوسازی سدزمان دفاع ملی ارائه خواهد کرد.

ماهواره جدید چین با هدف افزایش توانایی‌های نظارتی و مراقبتی طراحی شده است و به عنوان بخشی از تلاش‌های این کشور برای توسعه زیرساخت‌های فضایی خود به منظور پشتیبانی از ابتکار کمربند و جاده و افزایش قابلیت‌های دفاعی ملی پرتاب شده است. 

پرتاب ماهواره اخیر ابتکار جاه طلبانه چین برای توسعه شبکه‌های حمل و نقل، انرژی و ارتباطات در سراسر آسیا، اروپا و آفریقا است که هدف آن تقویت روابط اقتصادی چین با کشور‌های طرف قرار داد است.

این ماهواره مجهز به سنسور‌های پیشرفته است که به چین امکان می‌دهد تا بتواند فعالیت‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی در مناطق تحت پوشش را به طور پیوسته رصد و پایش کند. این قابلیت مراقبتی و نظارتی برای چین بسیار مهم است تا بتواند امنیت منافع خود در این مناطق را تامین و حفظ کند.

همچنین این ماهواره قادر است تصاویر با وضوح بالا از اهداف تعریف شده را تهیه کند که می‌تواند برای اهداف نظامی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این امر به چین کمک می‌کند تا قابلیت‌های نظارتی خود را تقویت کند.

به طورکلی، پرتاب این ماهواره جدید بخشی از تلاش‌های چین برای توسعه توانایی‌های فضایی و افزایش قدرت نظامی و اقتصادی خود در سطح جهانی است. این اقدام می‌تواند نگرانی‌هایی را در میان سایر قدرت‌های جهانی ایجاد کند که ممکن است آن را به عنوان یک تهدید امنیتی تلقی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر