صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۸ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

۲ شهر ساحلی جدید خلیج فارس و مکران به مدار مسکونی افزوده می شود

وزیر راه وشهرسازی گفت:طرح ۲۷ شهر ساحلی به مدار مسکونی افزوده می شود که هم پیوندی شهرک های ساحلی دو شهرک جدید خلیج فارس و مکران در دولت سیزدهم کلید خورده است.
کد خبر : 922886

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرداد بذرپاش امروز در نشست خبری به تشریح عملکرد دولت سیزدهم پرداخت و گفت: کلان پروژه مسکن یکی از اساسی ترین و مهمترین اقدام در دولت سیزدهم است که در راستای تولید تا تأمین مسکن مردم برنامه های قابل توجهی اجرا شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: درنگاه  دولت سیزدهم موضوع مسکن در اولویت قرار دارد و نقش دولت در تأمین نیاز زمین و تولید مسکن برای مردم علی رغم کاهش ساخت و ساز و اثر مستقیم آن در آمار تورم در دولت گذشته نشان داده شده است که خوشبختانه در دولت سیزدهم این کاهش ساخت و ساز ها به سرعت به افزایش مسکن رسیده است.

بذرپاش ادامه داد: اگر مداخله دولت در بخش مسکن حداقلی بود هیچ گاه چنین پیشرفتی در بخش مسکن تحول ایجاد نمی کرد. سامانه خودنویس، اجرای مالیات بر خانه های خالی، نهضت ملی مسکن، و سایر اقدامات مسکنی از جمله اقدامات دولت سیزدهم است.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم  بیش از ۲میلیون و۸۰۰هزار مسکن ملی ساخت و همچنان در حال پیگیری است.

به گفته وزیر راه؛ در دولت سیزدهم در بخش تامین زمین از ۱۰۰هزار زمین در شهر و روستا عبور کرده ایم.

بذرپاش با اشاره به اینکه ظرفیت واحد مسکونی مسکن مهر ۱.۹میلیون تامین واحد مسکونی در دولت سیزدهم انجام شده است، میانگین سالانه ساخت در بافت فرسوده در دولت ها، ۴۷ هزار پروانه ساخت در بافت های فرسوده شهری بوده است؛ اما میانگین صدور پروانه ساخت در دولت سیزدهم به صدور ۹۴هزار پروانه ساخت رسیده است.

وی گفت : در راستای کنترل و تثبیت قیمت ها در بازار مسکن، قانون مالیات بر خانه های خالی در دولت سیزدهم به سرعت در حال اجراست که ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و به سازمان مالیاتی معرفی شده است.

وزیر راه گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای تنظیم بازار مسکن تشکیل کمیسیون عمران و مسکن در دولت است و پس از تصویب این کمیسیون آیین نامه ها برای کمک به بخش مسکن به تصویب رسیده و در حال اجرا است.

بذرپاش گفت: بازار مسکن از دغدغه های دولت سیزدهم است که شناسایی دلایل گرانی این بازار از اقدامات دولت بود که به موجب آن تعیین سقف اجاره مسکن در استان ها پس از شناسایی عوامل تعیین کننده تصویب و ابلاغ شده است.

وی گفت: برای مستاجران و صاحبخانه ها حقوق های خوبی به تصویب رسیده است که اثر این اقدامات را می توان به تورم نقطه به نقطه اشاره کرد که در سال ۱۴۰۳ به زیر ۶درصد رسیده است این نشان از کاهش قیمت مسکن دارد اما  هنوز در بازار اجاره مسکن نشان داده نشده است.

بدرپاش تاکید کرد: طرح ۲۷ شهر ساحلی به مدار مسکونی افزوده می شود که کلید هم پیوندی شهرک های ساحلی دو شهرک جدید خلیج فارس و مکران خورده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی؛ افزایش سرمایه بانک مسکن در دولت سیزدهم از دیگر اقدامات مهم در بخش مسکن است که  ۱۰۰همت به سرمایه این بانک در راستای افزایش ارائه تسهیلات به متقاضیان مسکن افزوده شد.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر