صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۹ - ۲۹ تير ۱۴۰۳

در پی محرومیت ستاره‌های کشتی روسیه از المپیک پاریس؛ تانک روسی هم راه سیداکوف را می‌رود؟

انتشار عکسی از عبدالرشید سعدالله‌اف با آرم UFC این شک و شبهه را ایجاد کرده که تانک روسی هم قصد خداحافظی از دنیای قهرمانی و حضور در MMA را دارد.
کد خبر : 922806

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، المپیک این دوره، کشتی‌گیران روس را در خود نخواهد داشت، این درحالی است که سه طلا از ۶ طلای کشتی آزاد المپیک قبلی را روس‌ها گرفته بودند.

زائور اوگویف در ۵۷ کیلو، زائوربک سیداکوف در ۷۴ کیلو و عبدالرشید سعدالله‌اف در ۹۷ کیلوگرم؛ اما کمیته بین‌المللی المپیک به هیچ کدام از این سه نفر اجازه نداد که باوجود داشتن سهمیه المپیک، در پاریس روی تشک بروند.

دلیلش هم اسناد و مدارکی بود که در خصوص حمایت این ستاره‌ها از جنگ و برنامه‌های نظامی کشورشان از جمله استخدام در نهاد‌های نظامی به دست IOC رسیده بود.

بعد از تصمیمی که کمیته بین‌المللی المپیک درخصوص کشتی‌گیران عنوان‌دار روسیه و بلاروسی گرفت، فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرد که المپیک پاریس را تحریم خواهد کرد و حتی کشتی‌گیرانی که از سوی IOC محدودیتی برای حضورشان در المپیک در نظر گرفته نشده نیز، در این رقابت‌ها کشتی نخواهند گرفت.

هرچند چند روزی شامیل ممدوف کشتی‌گیر ۶۵ کیلوگرم روس‌ها در این خصوص به صدر اخبار کشتی روسیه تبدیل شد که به IOC برای حضورش در المپیک نامه زده، اما درنهایت فدراسیون این کشور اعلام کرد او به دلیل مصدومیت به پاریس نمی‌آید و به این ترتیب پرونده حضور روس‌ها در المپیک ۲۰۲۴ بسته شد.

زائوربک سیداکوف بلافاصله بعد از این اتفاق، درحالیکه به واسطه سطح فنی بالایش و اینکه سال گذشته مدال طلای ۷۴ کیلوگرم را در بلگراد به دست آورد، شانس اول طلای ۷۴ کیلوگرم محسوب می‌شد، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که به UFC فکر می‌کند.

او بعد از آن راهی نیوجرسی آمریکا شد و طی کلینکی چند روزه، به آموزش کشتی به آمریکایی‌ها پرداخت و دیداری هم با حریف سابقش جردن باروز و خانواده‌اش داشت.

پس از آن بود که او رسما از خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی و حضور در MMA خبر داد، هرچند که این فرصت برای سیداکوف بود که در وزن غیرالمپیکی ۷۹ کیلوگرم مسابقات جهانی تیرانا را تجربه کند، چراکه خیلی از مدعیان ۷۴ و ۷۹ کیلوگرم به واسطه فاصله وزنی کم، در این دو وزن در رفت‌وآمدند.

عبدالرشید سعدالله‌یف، اما هنوز هیچ واکنشی به غیبتش در المپیک نشان نداده و اظهارنظری دراین خصوص نداشته، پیج‌های کشتی روسیه همچنان فیلم تمرینات کشتی او را منتشر می‌کنند که البته معلوم نیست برای قبل و یا اکنون است.

بااین وجود چندی پیش عکسی از این قهرمان نامدار کشتی روسیه با لباسی که در آن آرم UFC بود، منتشر شده تا این گمانه را ایجاد کند که او هم قصد حضور در MMA را دارد.

خصوصا آنکه برخلاف سیداکوف که شانس حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی برایش وجود داشت، اما باتوجه به شرایط وزنی رشید و اینکه یک وزن بالاتر از او هم، وزن المپیکی ۱۲۵ کیلوگرم است که در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی حضور ندارد، او تنها می‌تواند در وزن ۹۲ کیلوگرم به آلبانی برود که باتوجه به شرایط وزنی و بدنش، تقریبا محال به نظر می‌رسد که شانس حضور در مسابقات جهانی اوزان غیر المپیکی در آبان ماه را داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر