صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۱ - ۲۷ تير ۱۴۰۳
برای نخستین بار در کشور؛

۷ میلیون متر مکعب پساب به صنایع واگذار شد

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه آبفای کشور گفت: سال ۱۴۰۳ برای نخستین بار در تاریخ کشور پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب تهران در بازار بورس عرضه شد و در نخستین عرضه پساب در بورس انرژی، ۷ میلیون متر مکعب پساب در اختیار صنایع قرار گرفت.
کد خبر : 922607

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود باقرزاده با اشاره به آخرین وضعیت عرضه پساب در بورس گفـت: ۱.۶ میلیارد متر مکعب پساب تولیدی کشور است که تا کنون توانسته‌ایم ۷ میلیون مترمکعب را به صنایع واگذار کنیم.

وی افزود: اولویت نخست ما در تولید و تأمین پساب برای صنایعی است که قبلاً تخصیص آب داشتند، بنابراین طبق قانون تخصیص آب آنها را لغو و پساب تأمین می‌کنیم که در یک افق چندساله درصد قابل توجهی از آب شرب از صنایع کسر و با جایگزینی پساب بتوانیم آن را در اختیار شرب قرار دهیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب تصریح کرد: تکمیل تصفیه‌خانه‌ها حتی اگر برای صنایع هم مصرف نداشته باشند، برای تغذیه آبخوان‌ها و جریان‌های زیست محیطی با توجه به کیفیتی که پساب دارد، می‌تواند مفید باشد و کمکی برای تعادل زیست محیطی در کشور ایجاد کنند.

بر اساس اعلام وزارت نیرو،وی با اشاره به برگزاری نشست کارگروه کشوری و کارگروه‌های برنامه ریزی و آمار در مناطق مرکزی و جنوب شرقی در سه ماهه گذشته، گفت: این جلسات در مناطق دیگر کشور هم به زودی انجام خواهد شد.

وی در ارتباط با موضوع محوری جلسات این کارگروه‌ها افزود: بررسی برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال ۱۴۰۳ و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی آن از جمله محور‌های نشست کارگروه کشوری و کارگروه‌های برنامه ریزی و آمار است که با هم فکری همکاران به راهکار‌های خوب و مناسبی برای استفاده از این ظرفیت رسیده ایم و امیدوارم که بتوانیم هرچه زودتر از آنها برای پیشبرد اهداف مجموعه استفاده کنیم.

مدیر‌کل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: هم چنین جلسه کارگروه اقتصادی شرکت مهندسی با موضوع بررسی عملکرد قرارگاه‌های تامین مالی شرکت‌های آب و فاضلاب هم برگزار شد تا مشکلات و مسائل مهم مطرح شود و برای رفع آنها برنامه ریزی دقیق و منظمی صورت پذیرد.

باقرزاده از بارگذاری اسناد و مدارک برای ارزیابی عملکرد دفتر برنامه ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب در سامانه شهید رجائی خبر داد و افزود: امیدواریم با سعی و تلاشی که در سال ۱۴۰۲ در حوزه برنامه ریزی و بودجه شرکت آب و فاضلاب انجام شد رتبه برتر در سامانه شهید رجایی در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو پساب
ارسال نظر