صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چگونگی محب اهل بیت بودن از زبان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه با موضوع «محب و شیعه اهل بیت» در جمع سپاه و بسیج شهرستان ازنا سخنرانی کرد.
کد خبر : 922524

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه با اشاره به روایاتی که به شرایط محب اهل بیت بودن می‌پردازد، اظهار کرد: برخی از روایات سهل‌گونه رابطه محب اهل بیت (ع) را بیان می‌کند و امیدوارکننده است، دستاورد کم هزینه را در اختیار ما قرار می‌دهد، اما برخی از روایات سخت‌گیرانه است و کار ما را دشوار می‌کند.

وی ادامه داد: در یکی از روایات به نقل از امام حسین (ع) آمده است که إِنّ حُبّنَا لَتُسَاقِطُ الذّنُوبَ کمَا تُسَاقِطُ الرّیحُ الْوَرَقَ یعنی محبّت ما اهل بیت سبب ریزش گناهان است، چنان‏که باد، برگ درختان را مى‌‏ریزد. در این روایت حتی بر شیعه بودن هم تأکید نشده بنابراین معنای عام دارد و هر کسی که این محبت را داشته باشد گناهانش از بین می‌رود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: روایت‌هایی هم داریم که کار را سخت کرده است در یکی از این روایات آمده است که اکر محب اهل بیت و شیعه هستید باید قلبتان (که بالاترین ساحت روح انسانی است) از خیانت، نیرنگ، مکر سالم باشد و شیعه خالص باشید.

استاد خسروپناه دلیل اشاره به این روایات را جریان‌شناسی سیاسی در کشور خواند و گفت: حضور و وجود ولی فقیه در کشور باعث شده که از بسیاری از بحران‌ها و چالش‌ها عبور کنیم، آنچنان که پس از شهادت رئیس جمهور، تأکید کردند که امور کشور با قدرت ادامه پیدا کند همانطور هم شد و امور کشور بدون اختلال در پیش گرفته شد.

وی همچنین تأکید کرد که جریان‌های مختلف کشور در نقد جانب انصاف را رعایت و براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری با رعایت اخلاق و منطق نقد‌های خود را بیان کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر