صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۰ - ۲۴ تير ۱۴۰۳
محمدحسینی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

نشریه بین‌المللی دانشگاه آزاد شاهرود چگونه نمایه اسکوپوس شد؟

سردبیر نشریه بین‌المللی «Trends In Phytochemical  Research»، جزئیات نمایه‌شدن این نشریه در پایگاه داده اسکوپوس را تشریح کرد.
کد خبر : 922366

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین همایش ملی سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی نمایه‌شده در پورتال نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) برگزار و از سردبیر و هیئت تحریریه نشریه بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی واحد
شاهرود توسط وزیر تقدیر شد.

در این همایش محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از نشریه بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود که توانست در پایگاه داده‌های بسیار معتبر اسکوپوس نمایه شود، به صورت ویژه تقدیر کرد.

در بخشی از این تقدیرنامه خطاب به مجید محمدحسینی سردبیر این نشریه آمده است: ارتقای جایگاه پژوهشی کشور در سطح جهان و کسب مرجعیت علمی مرهون برنامه‌ریزی ارزشمند فرهیختگان عرصه دانش در بخش پژوهش، فناوری و نوآوری است، استادانی که با اندیشه خلّاق و قلم پویای خود آینده روشن و سرشار از امید را به جوانان میهن هدیه می‌کنند.

در متن این تقدیرنامه آمده است: بدین وسیله از تلاش‌های عالمانه و صادقانه جنابعالی و همکاران در نمایه و نمایانی نشریه «Trends In Phytochemical  Research» در پایگاه بین‌المللی اسکوپوس که در راستای تحقق اهداف پژوهشی کشور و منویات مقام معظم رهبری است، قدردانی می‌کنم.

در این تقدیرنامه اضافه شده است: امید است با استعانت از پروردگار متعال و تلاش‌های مستمر جنابعالی شاهد شکوفایی هرچه بیشتر استعداد‌ها، امید و خردورزی درعرصه‌های پژوهش، فناوری و نوآوری ایران اسلامی باشیم و این نشریه برای همیشه در سپهر علم ایران و جهان همچون خورشیدی درخشان باقی بماند.

سردبیر نشریه بین‌المللی «Trends In Phytochemical  Research» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: نشریه بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با عنوان ««Trends In Phytochemical  Research» برای ششمین سال متوالی برای نمایه‌سازی در پایگاه داده اسکوپوس پذیرفته شد.

محمدحسینی اضافه کرد: این نشریه از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی با اخذ مجوز رسمی انتشار در یکصد و سومین جلسه کمیسیون بررسی و تأیید مجله‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی مورخ ۱۹/۷/۹۵، طی فراخوان‌های متعدد، فرآیند پذیرش و بررسی مقالات بسیاری را در حوزه‌های مختلف مرتبط با فیتوشیمی آغاز کرد که افتخاری برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تلقی می‌شود.

وی افزود: TPR پس از گذشت ۸ سال و نمایه‌سازی نشریه در پایگاه‌های داده‌های مطرح ملی و بین‌المللی اعم از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، ایندکس کوپرنیکوس، چکیده‌های شیمی، آگریس، یوروپاب، مگیران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مدرا، گوگل اسکالر، جی‌گیت، طب سنتی دانشگاه جنوا و ... توسط پایگاه داده‌های معتبر اسکوپوس نیز از سال ۲۰۱۹ میلادی برای نمایه‌سازی پذیرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر